Tehisintellekti ehk AI areng on viimase paari aasta jooksul olnud pöörane ja sel aastal on AI tööriistad jõudnud iga vähegi aktiivsema inimeseni. Kes mõistab seda kohe, kes veidi hiljem, aga võib kindlalt väita, et tehisintellekt muudab lähiajal kõike. Sealhulgas e-kaubandust.
Juba täna võtavad edumeelsemad e-poed kasutusele tööriistu ja lahendusi, mis võimaldavad e-poes veelgi lihtsamalt tooteid sirvida, leida kiiresti vajaminevaid kaupu ja seeläbi sooritada oste enneolematult kiirelt ja mugavalt. Kõik see läheb aga veelgi lihtsamaks ning muudab ostukogemust tundmatuseni.
Kiirus
Aeg on miski, mida on alati puudu. Kui me veedame tunde, et leida sobiv toode, siis muutume närviliseks, sest oleksime selle ajaga saanud midagi hoopis paremat teha. Tehisintellekt pakub välkkiiret ostlemiskogemust, võimaldades meil leida vajaliku vaid mõne sekundiga. AI-põhiste algoritmide abil saavad veebiplatvormid mõista meie eelistusi, ennustada meie vajadusi ja esitada koheselt kohandatud soovitusi. Enam ei pea raiskama tunde lõputute lehtede sirvimisele!
Kujutage ette, et logite sisse oma lemmikpoodi ja tehisintellekt tervitab teid avalehega, mis näitab teie sirvimisajaloo, ostumustrite ja isikupärastatud soovituste põhjal tooteid, mida teil eelduste kohaselt võiks vaja minna. See on nagu isiklik ostja, kes mõistab teie stiili ja eelistusi, muutes iga külastuse meeldivaks kogemuseks.
Tõeliselt sõbralik ja kasulik klienditugi
AI ei tähenda ainult ostuprotsessi lihtsustamist, sellel on väga suur mõju ka lähituleviku klienditeenindusele. N-ö vanamoeline klienditugi võib olla tüütu, tähendades pikki ooteaegu ja halvemal juhul ka kasutut chatbot’i, mis teeb klienditoega suhtlemise hoopis keerulisemaks. AI-toega vestlusrobotid ja virtuaalsed assistendid muudavad seda kõike.
Mis oleks lihtsam, kui toote kohta küsimise korral vestleb teiega AI, mis kasutab loomulikku keeletöötlust, mõistes nii päringut kui konteksti, milles päring tehakse. Ja varasemate vestluste puhul oskab ka seda arvesse võtta. Vastused tulevad viivituseta ja täiendavate küsimuste korral muutub kogu vestlus üha täpsemaks.
Muide, Eestis on olnud kohati isegi halenaljakaid juhtumeid, kus ChatGPT annab konkreetse teenusepakkuja teenuse kohta kiiremini asjakohase vastuse kui sama teenusepakkuja klienditeeninduse vestlusaken. Tulevik on juba kohal.
Visuaalne ostlemine
Tulenevalt ChatGPT-st puutub enamik inimesi hetkel kokku veel tekstipõhise tehisintellektiga. Tegelikult on AI aga sama osav ka visuaalses maailmas.
E-ostlemise probleemiks on ikka olnud see, et toodet ei saa katsuda ja teatud kategooriate puhul võib olla raske ka mõista toote sobivust keskkonda, näiteks mööbli puhul. Koos liitreaalsusega on juba täna võimalik vaadata, kuidas mingi toode tuppa sobib ning kuidas valitud seinavärv erinevates valgusoludes paistab. Lähitulevikus paneme aga pähe VR-prillid, seisame virtuaalse peegli ees ja proovime riideid. Ning kui soovime leida sobivat mütsi või kingi, siis on see vaid küsimise kaugusel.
Tehisintellekt aitab seega teha teadlikumaid otsuseid ja seeläbi väheneb vajadus toodete tagastamiseks. See omakorda tähendab suurenenud rahulolu.
Vajaduste ennetamine ja “häälostlemine”
Masinõppe ja andmeanalüüsi abil suudavad AI-algoritmid meie eelistusi ja vajadusi ette näha. Isegi enne kui sellest ise teadlikud oleme. Teete perega pühapäeva hommikuti pannkooke, aga töönädal on olnud kiire ja pea pulki täis? Reede õhtul teatab taskus olev telefon, et kuna piim hakkab otsa saama, siis selle võiks lisada oma lemmiktoidupoe ostukorvi. Ja ühtlasi võite öelda, mida veel vaja oleks. Ning siis ongi teie ülesandeks ainult makse kinnitamine.
Märgates kui kiire on olnud AI areng viimaste aastate jooksul, siis ülalkirjeldatud ei ole kindlasti mitte ulme või midagi kallist ja kättesaamatut. Palju nimetatust on juba täna rakendusel. Tehnoloogia arenedes muutub see kiiremaks, täpsemaks, mugavamaks ja kättesaadavamaks.
Järgmise suure tõuke e-kaubanduse kasvuks annab just tehisintellekt.