Näotuvastus, sõrmejäljed, AI: kuidas e-poodlemine aina mugavamaks ja turvalisemaks muutub!

Üha enam surfatakse e-poodides ja tehakse makseid mobiilsete seadmete kaudu, mistõttu on mobiilisõbralik makseprotsess hädavajalik.Foto: Depositphotos

Kui veebipoe funktsionaalsus ja kasutajakogemus on optimeeritud, on järgmiseks kriitiliseks sammuks makseprotsessi täiustamine. Hästi optimeeritud makseprotsess suurendab kliendirahulolu ja konversioonimäärasid, aidates vähendada ostukorvist loobumist ja pakkudes sujuvat kogemust igal sammul.

Optimeeritud makseprotsessis on võtmeroll uusimatel tehnoloogiatel ja tehisintellekti (AI) rakendustel. Näiteks vähendab lihtsustatud kassaprotsess ostude lõpuleviimiseks vajalike sammude arvu ning aitab kliendil kiiresti ja turvaliselt sooritada makseid biomeetria (sõrmejälje või näotuvastuse) ja Passkeys abil. See lahendus tagab, et makseprotsess on turvaline ja samas mugav, mis on tänapäeva kiires veebikeskkonnas hädavajalik. Aga vaatame nüüd kõiki võimalusi veidi lähemalt.

Erinevad maksevõimalused

Selleks, et klientidel oleks maksimaalne paindlikkus, on oluline pakkuda mitmeid makseviise. Kindlasti on olulisemad makseviisid, mida pakkuda krediit- ja deebetkaardid ning digitaalsed rahakotid (PayPal ja Apple Pay). Oluline on võtta kasutusele ka kohalikud populaarsed maksemeetodid. 

Samuti tuleks kaaluda lahendusi nagu “Osta kohe, maksa hiljem” (BNPL), mis annab klientidele võimaluse osta suuremaid kaupu mugavalt ja paindlikult, ilma et nad peaksid kohe kogu summat tasuma. See aitab parandada müügitulemusi ja annab klientidele suurema vabaduse.

Mobiilisõbralikud ja hääle, sõrmejälje või näotuvastusega kinnitatavad maksed

Üha enam surfatakse e-poodides ja tehakse makseid mobiilsete seadmete kaudu, mistõttu on mobiilisõbralik makseprotsess hädavajalik, sest see aitab vältida võimalust, et klient loobub ostukorvist. 

Digitaalsete assistentide nagu Google’i, Alexa või Siri kaudu häälega kinnitatavad maksed, samuti sõrmejälje, näotuvastuse või muu biomeetriaga kinnitatavad maksed muudavad maksmise veelgi lihtsamaks ja nn käed-vabaks teenuseks, pakkudes täiesti uut tüüpi ostukogemust.

Turvalisus tehisintellekti abil

Kuna makseprotsessi turvalisus on äärmiselt oluline tasub siin appi võtta AI-põhine pettuse tuvastamine. See aitab kiiremini avastada kahtlaseid tehinguid, vähendades inimlikke vigu ja parandades üldist turvalisust. 

Selleks, et klient teab, et tegemist on turvalise e-poega, tuleks tagada veebipoe vastavus mh PCI DSS (Payment Card Industry Data Security Standard) ja SSL (secure sockets layer) nimeliste turvastandardite ja meetmetega, ning kuvada vastavaid sertifikaate ka veebipoes klientidele nähtavas kohas. 

Läbipaistev hinnakujundus ja ühe klõpsuga maksed

Selge ja läbipaistev hinnakujundus aitab vältida olukordi, kus klient loobub ostukorvist ootamatute lisakulude või avaldamata info tõttu või taganeb hiljem juba sooritatud ostust. Seetõttu tuleb kõik kohustuslik lepingueelne teave (vaata täpsemalt allpool) kuvada juba enne makseprotsessi algust. 

Lisaks muudab ühe klõpsuga makse võimalus korduvatel klientidel ostmise kiiremaks ja lihtsamaks, salvestades nende makseandmed turvaliselt tulevasteks tehinguteks.

Makseprotsess erinevatel kanalitel

Kliendid eeldavad, et makseprotsess on sujuv sõltumata sellest, millist platvormi nad kasutavad. Seetõttu on äärmiselt oluline pakkuda järjepidevat ja sujuvat makseprotsessi kõikidel müügikanalitel. 

Näiteks aitavad AI-lahendused kiiresti kohaneda uute platvormidega ja pakkuda klientidele sama kvaliteetset kogemust igal pool.

Avatud pangandus ja kohalikud lahendused

Avatud panganduse lahendused võimaldavad otseülekandeid pangakontodelt, vähendades sellega töötlemiskulusid ja kiirendades maksetehinguid. 

Oluline on kohandada maksevõimalusi ka kohalike eelistuste järgi. See on eriti oluline rahvusvahelistel turgudel, kus kohandatud lahendused võivad oluliselt parandada konversioonimäärasid.

Tellimismudelid ja AI kasutamine

Korduvate maksete korral saab tehisintellektiga hallata tellimuste automaatset uuendamist ja tühistamisi, pakkudes kliendile paindlikke valikuid. See aitab edendada pikaajalist kliendilojaalsust ja suurendada korduvostude arvu.

Kohalike andmekaitsenõuete järgimine

Kohandatud makseprotsesside puhul on oluline järgida nii Euroopa Liidu üleseid kui ka kohalikke andmekaitsenõudeid. AI saab aidata tagada vastavuse näiteks GDPR ja PCI DSS nõuetega, mis suurendab klientide usaldust ja kindlust rahvusvaheliste tehingute tegemisel.

Tarbijakaitsenõuded

Kliendi e-poodlemise lihtsustamise, tõhustamise ja huvitavamaks tegemise kõrval on äärmiselt oluline täita ka tarbijakaitsenõudeid, sest vastasel juhul ei ole tarbija lepingu ega tellimusega seotud.

Arvutivõrgu abil kaupade ja teenuste müügil on tarbijakaitse fookuses kliendile olulise lepingueelse teabe andmine. See hõlmab enne lepingu sõlmimist või selleks tarbija poolt siduva pakkumise tegemist selgel ja arusaadaval viisil mh järgmise teabe esitamist tarbijale: müüja nimi, kontaktandmed ja tegevuskoht, ostuprotsessi kirjeldus, müüdava toote ja teenuse info, hinnakiri või hinnastamise põhimõtted sh transporditasu ja maksud, maksmise ja kättetoimetamise tingimused, garantiitingimused, lepingust taganemisega seonduv regulatsioon, pretensioonide ja kaebuste esitamise kord jms.

Lisaks eeltoodule on müüja kohustatud vahetult enne tellimuse edastamist tarbijale esiletõstetult teatavaks tegema mh müüdava toote põhiomadused ja koguhinna koos maksudega.

Samuti on ettevõtja kohustatud tagama, et tarbija kinnitaks tellimust, esitades sõnaselgelt asjaolu, et tellimus tähendab kohustust maksta. Kui tellimuse edastamine eeldab nupule vajutamist või sellesarnast funktsiooni, tuleb nupp või sellesarnane funktsioon tähistada hästi loetavalt ainult sõnadega „tellimus koos maksekohustusega” või mõne muu samasuguse ühemõttelise sõnastusega, mis näitab, et tellimuse esitamine toob kaasa kohustuse maksta. 

Ülaltoodud AI-põhised strateegiad aitavad lihtsustada makseprotsessi, parandada turvalisust ja suurendada üldist kliendikogemust, muutes veebipoe edukamaks ja konkurentsivõimelisemaks.

Finantsteenuseid osutab Paysera LT UAB. Enne teenuste kasutamist tutvuge tingimustega Paysera veebilehel https://www.paysera.ee/v2/et-EE/juriidiline ja vajadusel konsulteerige asjatundjaga.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Kord nädalas

Telli siit e-kaubanduse uudiskiri!

E-kaubanduse nädala olulisemate uudiste ja põnevamate lugude uudiskiri!