Baltimaade e-kaubanduse turg on Eesti ettevõtetele avamas uusi ja huvitavaid võimalusi. Õige strateegia aitab kohalikel kauplejatel saavutada stabiilse kasvu ja suurendada konkurentsivõimet. Unisendi müügi- ja võtmekliendijuht Janari Kristian rõhutab, et kogu Baltikumi kattev pakkide liikumine pakub Eesti e-kauplejatele suuri kasvuvõimalusi.
Geograafiline lähedus ja üha kasvav e-kaubandus Lätis ja Leedus võimaldavad pakkuda kiireid ja kliendikeskseid tarnelahendusi, mis aitavad ettevõtetel konkurentsis püsida. Kuid edu saavutamiseks on hädavajalik mõista iga turu eripärasid ja kohandada oma tegevust vastavalt.
Unisendi müügi- ja võtmekliendijuhi Janari Kristiani sõnul on Baltikumi potentsiaal alahinnatud, kuid strateegilise planeerimisega saab sellest oluline kasvumootor.
Läti ja Leedu: alahinnatud, kuid kiiresti arenevad sihtturud
Läti ja Leedu on viimastel aastatel näidanud stabiilset majanduskasvu, mis loob suurepärase baasi e-kaubanduse arengule. Kristian rõhutab: “Läti ja Leedu on Eesti e-kauplejate seas seni alahinnatud, kuid kiiresti kasvavad sihtturud. Näiteks Läti e-kaubanduse kasvutempo on stabiilselt kaheksa protsenti aastas, samas kui Leedus ulatub see kümne protsendini. Need turud on ideaalsed Eesti ettevõtetele, kes soovivad laieneda ilma ülemäärase riskita.”
Mis tagab konkurentsieelise?
Baltikumi geograafiline ja kultuuriline lähedus annab Eesti ettevõtetele konkurentsieelise.
Lühemad tarneahelad: võrreldes kaugemate turgudega saab Balti riikides tooteid kiiremini ja odavamalt kohale toimetada.
Sarnased ostukäitumise mustrid: Eestil, Lätil ja Leedul on palju kultuurilisi ühisjooni, mida saab turundus- ja müügistrateegiates ära kasutada.
Konkurents rahvusvaheliste brändidega: paljud rahvusvahelised kaubamärgid pakuvad Baltikumis küll laia tootevalikut, kuid nende tarnekulud on kõrgemad ja tarneajad pikemad. Siin saavad Eesti ettevõtted pakkuda kiiremat kohaletoimetamist ja paremat kliendikogemust.
Kristian toob välja, et kohalike turuolude tundmine on võtmetähtsusega: “Baltikumi turud pakuvad Eesti e-kauplejatele ideaalse võimaluse kasvuks, tingimusel, et ettevõtted investeerivad turu tundmisse ja kohandavad oma strateegiaid vastavalt.”
Tarbijate eelistused ja kohaletoimetamise tähtsus
E-kaubanduse kasvuga kaasneb tarbijate üha suurenev nõudlikkus mugavuse ja paindlikkuse osas. 2023. aasta E-commerce Delivery Compass näitas, et 44 protsenti Euroopa klientidest loobub tellimusest, kui nad ei näe enda eelistatud tarneviisi. See tõstab kohaletoimetamise valikute tähtsust e-kauplejate jaoks.
Out-of-home (OOH) tarneviisid, nagu 24/7 pakiautomaadid, on klientide seas järjest populaarsemad. Statistika näitab, et 58 protsenti klientidest eelistab OOH tarneid, kui nad saavad pakki kätte ööpäevaringselt.
2023. aastal kasvas pakiautomaatide arv Euroopas 29 protsenti, näidates selgelt kasvavat nõudlust mugavate tarnevõimaluste järele.
Kristian rõhutab: “Eesti e-kauplejad saavad Baltikumi turul konkurentsieelise, pakkudes kohaletoimetamisel paindlikkust, kiiret teenust ja taskukohaseid hindu. Õige tarneviis võib oluliselt tõsta klientide rahulolu ja korduvoste.”
Unisend on kohalik partner Balti turul
Unisend on Baltimaades tugev logistikaettevõte, mis pakub e-kaubanduse ettevõtetele lahendusi, mis vastavad siinsete klientide ootustele. Unisendi pakiautomaatide võrgustik võimaldab kiiret ja paindlikku tarnet kõikides Balti riikides.
24/7 pakiautomaadid, mida Unisend haldab, vastavad kohalike tarbijate ootustele ja aitavad ettevõtetel pakkuda parimat võimalikku tarnekogemust. “OOH tarneviisid on Baltikumis selgelt populaarsust kogumas, kuna need pakuvad mugavust ja taskukohasust. Pakiautomaadid, mis on saadaval ööpäevaringselt, vastavad klientide paindlikkuse ja kiiruse ootustele,” lisab Kristian.
Näpunäited Eesti e-kauplejatele Baltikumi turgude vallutamiseks
Edu saavutamiseks Balti turgudel tuleb investeerida strateegilisse planeerimisse ja mõista kohalike tarbijate vajadusi. Siin on mõned võtmevaldkonnad, millele keskenduda.
Tarnelahenduste paindlikkus: kasutage pakiautomaatide ja teiste OOH tarneviiside eeliseid.
Kohalik turundus: rõhutage kiiret kohaletoimetamist ja konkurentsivõimelisi hindu.
Kultuurilise sarnasuse ärakasutamine: kohandage oma turundussõnumid vastavalt sihtturu ootustele ja väärtustele.
Klienditeenindus ja makseviisid: pakkudes kohalikele klientidele sobivaid makseviise ja tuge, loote usaldust ja lojaalsust.
Baltimaade turud pakuvad suurt kasvupotentsiaali, kuid ainult siis, kui ettevõtted suudavad kohaneda ja pakkuda teenuseid, mis vastavad kohalike klientide ootustele.
Kristian lõpetab mõttega: “Baltikumi turgudel on Eesti e-kauplejatele tohutu potentsiaal. Geograafiline ja kultuuriline lähedus annavad meile eelise, mida tuleb oskuslikult ära kasutada. Edu sõltub aga võimest mõista kohalikke turuolusid ja investeeringutest strateegilistesse lahendustesse.”