Ära kaota raha: põhjused, miks klient e-poe ostukorvi hülgab ja kuidas seda ennetada

Miks klient ostukorvi hülgas? Toome välja võimalikud põhjused ja 18 nippi, kuidas neid ennetada.Foto: Shutterstock

E-kaubanduse kiire areng on muutnud veebiostlemise tänapäevaelu lahutamatuks osaks. Kuigi see on paljudele veebiettevõtetele toonud kaasa müügi ja tulude kasvu, seisavad nad silmitsi ka ühe suure väljakutsega: ostukorvi hülgamine.

See tähendab, et kliendid lisavad kauba külastatava e-poe ostukorvi, kuid ei vii ostu lõpule, mis toob kaasa tulu kaotamise ja konversioonimäärade vähenemise. Selles artiklis toome välja 18 põhjust, miks kliendid oma veebipõhise ostukäru hülgavad, ja tutvustame mõnda lihtsat lahendust, mis aitavad ettevõtetel selle probleemiga toime tulla.

1. Keeruline ostuprotsessi lõpetamine

Kliendid hülgavad sageli oma online-ostukäru, kui ostuprotsessi lõpetamine on nende jaoks keeruline või aeganõudev. Kassasammude lihtsustamine, mitteregistreerunud kasutajatele ostlemisvõimaluse lubamine ja selgete juhiste andmine aitavad vähendada ostukorvist loobumise määra.

2. Kõrged saatmiskulud

Ootamatute või kõrgete saatmiskulude tõttu võivad kliendid samuti ostu tihti pooleli jätta. Tasuta või soodushinnaga kohaletoimetamise pakkumine või saatmistasude selge kuvamine ostuprotsessi alguses aitab seda probleemi leevendada.

3. Piiratud maksevõimalused

Piiratud maksevalikud võivad panna kliendi oma ostukorvist loobuma, kui nende eelistatud makseviis pole saadaval. Seda probleemi aitab lahendada mitme makseviisi pakkumine, sealhulgas krediitkaardid, digitaalsed rahakotid ja osta-kohe-maksa-hiljem teenused.

Kas teie e-poes on erinevaid maksevõimalusi?Foto: Shutterstock

4. Turvaprobleemid

On loomulik, et internetis ostlejad on mures oma isikliku ja finantsteabe ohutuse pärast. Turvalise veebilehe loomine, usaldusmärkide kuvamine ja SSL-sertifikaatide kasutamine suurendavad klientide usaldust e-poe vastu ja kahtlemata vähendab turvatunne ka ostukorvist loobumise määra.

5. Veebisait on aeglane

Tänapäeval peab olema kõik kiire. E-poes on kiirus A ja O. Aeglaselt laadiv veebisait tekitab klientides meelehärmi ja paraku “sunnib” neid ka oma ostukorve hülgama. E-poe jõudluse ja kiiruse optimeerimine, serveri reageerimisaegade parandamine ja sisu edastamise võrkude kasutamine – see kõik aitab parandada kasutajakogemust ning vähendada ostukorvist loobumist.

6. Ebaselge tagastuspoliitika

Kliendil tekivad ostu sooritamisel kõhklused, kui tagastuspoliitika on ebaselge või nende suhtes ebasoodne. Selge, õiglane ja hõlpsasti juurdepääsetav (veebilehe menüüst leitav) tagastuspoliitika julgustab kliente oma tellimusi lõpuni vormistama.

7. Klienditoe puudumine

Kliendid vajavad ostuprotsessi ajal sageli abi. Kergesti kättesaadav klienditugi nii reaalajas vestluse, e-posti kui telefoni teel aitab klientidel saada kiiresti vastused oma küsimustele ja suunata neid ostu sooritama.

8. Kohustuslik konto loomine

Kui sundida klienti enne ostu sooritamist kontot looma, võib ta otsustada, et parem loobub ostukorvist. Konto loomise nõudeta ostlemisvõimalus loob mugavama ostukogemuse ja vähendab ostukorvi hülgamismäära.

Kui klient peab enne ostu sooritamist konto looma, võib see lõppeda ostukorvi hülgamisega.Foto: Shutterstock

9. Ebapiisav tooteteave

Ebapiisavad tooteandmed võivad jätta kliendid ostuotsuste osas ebakindlaks. Põhjalike tootekirjelduste, piltide ja klientide arvustuste kasutamine leevendab kahtlusi ning julgustab klienti tellimust lõpuni viima.

10. E-poes on raske navigeerida

Halvasti kujundatud ja ebaselge navigatsiooniga veebisait tekitab külastajates meelehärmi ja nad võivad just seetõttu ostukorvi hüljata. Intuitiivne veebileht, toodete selge kategoriseerimine ja arusaadava otsingu rakendamine parandavad e-poe kasutajakogemust ning vähendavad ostukorvist loobumist.

11. Piiratud tarnevõimalused

Paindlike tarnevõimaluste puudumine paneb kliendid kahtlema ja oste pooleli jätma. Erinevate tarneviiside pakkumine, nagu kiirsaatmine, ise ostule järele tulemine, kojuvedu või kohalikku pakiautomaati saatmine, rahuldab erinevate klientide eelistusi ja vähendab tunduvalt ostukorvist loobumist.

12. Hindade võrdlus

Enne ostu sooritamist võrdlevad kliendid sageli hindu erinevatel veebisaitidel. Konkurentsivõimelise hinna, hinnavõrdluste, hindade vastavuse garantiide või piiratud aja allahindluste pakkumine võib julgustada kliente tehinguid lõpule viima.

13. Tehnilised tõrked ja probleemid

Veebisaidi tõrked ja tehnilised probleemid võivad põhjustada ostukorvi hülgamise. Veebisaidi funktsionaalsuse regulaarne testimine ja hooldamine võib aidata minimeerida tehnilisi probleeme ning parandada ostukogemust.

Tõrked ja tehnilised probleemid võivad olla põhjuseks, miks klient jättis ostu pooleli.Foto: Shutterstock

14. Tähelepanu hajub

Klientide fookus võib veebis osteldes kergesti hajuda (telefon heliseb, laps nutab jne). Hüljatud ostukorvi meeldetuletusmeilide saatmine või ajatundlike allahindluste pakkumine võib klientide tähelepanu taas võita ning julgustada neid oste lõpuni sooritama.

15. Kuponge või allahindlusi ei saa kasutada

Kui kliendil on raskusi e-poes kupongide või allahindluste rakendamisega, võib see temas tekitada pettumuse. Sooduskoodide lunastamise sujuv protsess välistab sellise probleemi. Ole hoolikas ja jälgi, et klient saaks alati lubatud allahindluse. Võib-olla oli just allahindlus või kupong see põhjus, miks ta teie e-poodi sattus.

16. Puudulik mobiilisõbralikkus

Kuna üha enam kasutatakse veebis ostlemiseks mobiilseadmeid, on oluline optimeerida oma veebisait ka mobiilikasutajate jaoks. Halvasti kujundatud või halvasti skaleeruv mobiilisait võib viia ostukorvist loobumiseni. Mobiilipõhise kujunduse kasutamine ja sujuva mobiilse ostukogemuse tagamine aitavad kindlasti vähendada ostukorvi hülgamismäära.

17. Ootamatud lisatasud

Väga tihti jäetakse ost pooleli, kui ostuprotsessi ajal ilmnevad ootamatud maksud või varjatud lisatasud. Kõigi kohaldatavate tasude selgelt välja toomine ja tasude kohta selgituste esitamine aitab vältida üllatusi ning julgustada kliente oste sooritama.

Varjatud lisatasud või ootamatud maksud võivad kliendi ära hirmutada ja ost jäetakse pooleli.Foto: Shutterstock

18. Pikad tarneajad

Pikad tarneajad heidutavad klienti ja ka seetõttu jäetakse ostlemine tihti pooleli. Kiiremate tarnevõimaluste pakkumine või koostöö kohalike vaheladudega aitab lühendada tarneaegu ja vähendada ostukorvist loobumise määra.

Ostukorvi hülgamine on e-kaubandusega tegelevatele ettevõtetele suur väljakutse, kuid selle põhjuste mõistmine aitab teil probleemi kiiresti ja selgelt ära lahendada ning seeläbi ka konversioonimäärasid parandada. Lihtsustades ostuprotsessi, pakkudes konkurentsivõimelisi hindu ja tarnevalikuid, optimeerides oma veebisaiti mobiili jaoks ning tagades turvalise ning sujuva ostukogemuse, saate ostukorvi hülgamist minimeerida ja oma tulupotentsiaali maksimeerida.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate olulisematest Geeniuse teemadest.