Miks e-poed raha kaotavad: 16 nippi, kuidas seda parandada

Miks e-poed raha kaotavad? Loe artiklist erinevaid tulu toovaid nippe!Foto: www.veebihai.ee/freepik.com

Soovite enda e-poest veel rohkem tulu teenida ja müügi käima tõmmata?

Soovite optimeerida enda e-poodi nii, et see ei oleks mitte ainult visuaalselt ilus ja toimiv, vaid täidaks ka oma põhiülesannet ehk tooks müüki ja kasumit?

Siis olete sattunud õige artiklit peale. Lugege hoolikalt!

Meie näeme igapäevaselt, kui paljud e-poed raha kaotavad, ja seda tegelikult suhteliselt lihtsate  tegevuste tõttu. Tihti puuduvad isegi väga elementaarsed osad.

Veebihai on kirja pannud 16 seadistustfunktsionaalsust ja tegevust, mis aitavad teie e-poe müügi kui mitte lakke tõsta, siis lae ääreni küll!

Lisaks väga olulistele asjadele, nagu mugav navigeerimine ja turvalised maksesüsteemid koos pangalinkidega, on veel palju teisi tahke, millele meie kogemuse põhjal üldse tähelepanu ei pöörata.

Nende “lisandite” e-poodi integreerimisel tagate e-poe külastajale sujuva ja meeldejääva ostukogemuse ning annate neile kindlustunde oma ost just teie e-poest teha — ja seda võimalikult murevabalt ja kiirelt.

Meenutage kliendile, et ta ost jäi pooleli

Inglise keeles “abandonment cart recovery” on väga vajalik tööriist e-poele, sest eri allikate põhjal jäetakse lausa 2/3 ostudest pooleli lihtsatel inimlikel põhjustel:

  • telefon heliseb,
  • hakkab kuhugi kiire,
  • laps nutab,
  • keegi on ukse taga,
  • jäädakse kasutamisel lihtsalt hätta,
  • loobutakse niisama jne.

Unustatud ostukorvi puhul kasutatakse klientide “püüdmiseks” ja ostu jätkamiseks erinevaid strateegiaid.

Kõige levinum nendest on meeldetuletuseks e-kirja saatmine mingi kindlaks määratud aja tagant, tavaliselt 1–3 kirja.

Levinud strateegia on, et üks e-kiri meeldetuletusega läheb teele väga lühikese aja pärast, teine kuskil paari tunni pärast ja viimane juba mitme päeva pärast. Seal võib juba stiimuliks pakkuda ka sooduskoodi.

Võtke meiega ühendust ja aitame teil “unustatud ostukorvi meeldetuletuseks” leida sobiva strateegia.

Chat’i moodul — kiire tee ühenduse võtmiseks

Lisa enda e-poele Messenger Chat.Foto: www.veebihai.ee/freepik.com

Seadistage oma e-pood nii, et kliendid saaksid olulistele küsimustele alati kiiresti vastused; lisage oma e-poele kliendikogemuse tõstmiseks kindlasti kiire vestluse võimalus.

See mitte ainult ei tõsta usaldusväärsust ostuprotsessi ja e-poe vastu üldiselt, vaid tekitab lehekülastajas ka tunde, et keegi on päriselt nende jaoks olemas.

Muidugi tuleb chat ka korralikult seadistada (näiteks määrata automaatne vastus, kui olete eemal; KKK võib lisada kohe automaatvastuseks, kui olete eemal jpm). Nii tagate, et teie klientidel ei jää ostudega seotud küsimused vastuseta.

Tänapäeval on võimalik erinevate tööriistadega ka osa vestlusest või isegi kogu vestlus automatiseerida. Küsige Veebihai käest nõu ja aitame õige suuna leida!

Umbes 2/3 klientidest ütleb, et nende aja väärtustamine on hea klienditeeninduse kõige olulisem osa. See ei tähenda alati kauba tasuta kohaletoimetamist, lihtsaid tagastustingimusi või isegi mitte alati “meeldivat” ostlemise kogemust — hea klienditeeninduse eesmärk on mitte raisata klientide aega.

NB! Chat PEAB olema kindlasti korralikult seadistatud. Kui see on tühi, segab külastajat, kui keegi seal ei vasta jne, siis tasub see lisamata jätta! Muidu on see aga väga hea tööriist kliendis usalduse tekitamiseks ja seeläbi ka ostude tõenäosuse suurendamiseks.

On väga palju halvasti seadistatud chat‘e, mis kliendi hoopis eemale peletavad! Olge teie tähelepanelik!

Kliendid ei hakka teile kirjutama ega vihaselt helistama, et “palun olge nii kena ja tehke oma chat korda” — nad lähevad lihtsalt minema! Testige kindlasti aeg-ajalt oma e-poe chat’i — kui mugav on seda kasutada?

  • Säilitage vestluste ajalugu! Klient peab sinna ligi pääsema ka nädalaid hiljem. Tihti ostetakse või viiakse oste lõpuni ka nädalaid hiljem.
  • Seadistage chat nii, et see ei KAOKS ära, kui klient korra ära läheb või lehe kinni paneb. Vastused ei tohi ära kaduda, ka mitte õhtul, sest paljud kliendid teevad oma oste just õhtuti või tulevad neid siis lõpule viima.
  • Olge hoolas privaatsustingimustega. Tegelikult ei tohiks kliendilt nõuda mingit lisa sisselogimist, konto loomist jne selleks, et ta saaks teenuse või toote kohta küsimusi küsida. Pigem paneb külastaja sellisel juhul chat’i kinni ja lahkub.

Halvasti seadistatud chat = ära jäetud ost = kaotatud raha. Peale selle kasvab ka ebausk chat’ide ja eriti teie e-poe suhtes.

Korralikult seadistatud analüütika — nüüd juba GA4

Google’i analüütika pakub külastajate ja lehe toimivuse analüüsi reaalajas, mis annab teile hindamatut teavet liiklustrendide, kasutajate käitumise ja konversioonimäärade kohta. Kasutage seda võimast andmeanalüütikat oma e-poe potentsiaali maksimeerimiseks.

Soovite teada, kui palju üks või teine reklaam raha sisse toob? Kui palju kulutate keskmiselt reklaamiraha ühe ostu tegemiseks? Kus jääb ost pooleli? Seda kõike aitab näidata Google’i analüütika, kui see on õigesti seadistatud.

Märksõnade tööriist — Google Search Console

Google Search Console on asendamatu tööriist kodulehtede ja e-poodide pidajatele, kes soovivad enda veebi optimeerida ja nähtavust suurendada. See võimas tööriist pakub kasutajatele juurdepääsu väga vajalikule teabele, nagu indekseerimise olek, otsingumahud, märksõnad, millega lehele tullakse, ja Google’i indekseerimise vead (näiteks mobiilis on midagi valesti, mingi link annab veateate jne) — kogu see info on oluline mistahes veebilehe või e-poe edus.

Teie e-pood sõltub sageli teie seadistatud SEO toimivusest (kui te üldse olete mõelnud otsimootorite optimeerimise peale). Kui klient Google’ist juba midagi otsib, siis on ta ka palju kindlam ostja.

Sageli pannakse väga palju rõhku SEO-le, kirjutatakse palju sisu (ka siin saab küsida, kas teie kirjutate järjepidevalt sisu?), aga jäetakse seadistamata ning kontrollimata, kuidas teie lehte otsingutes üldse kuvatakse. Kas seal on vigu, mida Google Search Console avastab või soovitab?

Saate kõik vead ja tekkivad probleemid otse meilile, et kiirelt reageerida.

Jagage oma teadmisi blogipostituste ja artiklite kaudu

Lisa blogi ja kirjuta artikleid — hari klienti ja müüki tuleb.Foto: www.veebihai.ee/freepik.com

Hari oma klienti, paku talle väärtust, “müü” talle enne päriselt müümist. See on üks kindlamaid viise oma e-poe liikluse ja külastajate arvu kasvatamiseks ning seeläbi ka ostude suurendamiseks. Näita ennast asjatundjana ja sul ei ole vaja muretseda, et müüki ei tule.

Teiseks tekib sisu kirjutades palju märksõnu, mille peale te niisama ei tulekski — ja uskuge meid, inimesed otsivad tooteid ning teenuseid ja üldse infot veebist väga erinevate otsingufraaside abil.

Lisaks saate igas artiklis rääkida oma tootest, lisada otselinke toote lehtedele, viidata enda e-poe kategooriatele, tuua välja toodete plusse ja miinuseid jne.

Meie ei tea küll ühtegi valdkonda, millest ei saaks kirjutada, ja alati ei peagi tekst olema seotud otseselt tootega, rääkida võib ka enda ettevõtte väärtusest — ainuke asi, mis on oluline, on seda teha ehk siis kirjutada ning soovitatavalt regulaarselt.

Tühi ladu annab ise häiret

Kui toode on laost otsas, siis see ongi otsas ja midagi ei ole teha … Tegelikult on palju teha! Esimese sammuna seadistage oma e-pood nii, et klient ei saa lihtsalt teavitust, et toode on laost otsas, vaid ta saab valida ka endale sobiva meeletuletusallika (näiteks e-postiaadress või telefon) ja ta saab automaatse teavituse, kui toode on laos taas olemas.

See mitte ainult ei too klienti tagasi, vaid ta võib teha uuel “ostutuuril” juba oluliselt rohkem oste, kui tal algul plaanis oli. Ühe allika järgi kaotavad ettevõtted miljardeid eurosid, kuna toode on laost otsa saanud.

Kindlasti ei ole üksikettevõtja kaotused nii suured, aga kui selline lisafunktsioon toob tagasi kliente ja käivet, isegi mõne tuhande euro jagu, on sellest juba kasu.

Tagasiside ja teised usaldust tõstvad e-poe elemendid

Veebielemente, mida e-poes kasutada ja mille abil usaldust tõsta, on peale kliendi tagasiside veelgi. Näiteks partnerite logod, selgelt sõnastatud väärtuspakkumised, “miks valid meid” sektsioon jne. Selles lõigus räägime natuke rohkem kliendi tagasiside olulisusest ettevõttele endale protsesside optimeerimiseks ja parendamiseks, aga ka sellest, miks on oluline seda kuvada e-poes.

Klientide tagasiside on e-kaubandusettevõtte müügi maksimeerimiseks hädavajalik. Klientide arvamusi ja kogemusi kuulates saavad ettevõtted kindlaks teha, milliseid valdkondi on vaja parandada, arendada paremaid tooteid või teenuseid ning luua klientide jaoks atraktiivsemaid pakkumisi.

Klientide tagasiside annab ka väärtuslikku teavet tarbimise suundumuste kohta, mis aitab ettevõttel olla kursis ja teha paremaid otsuseid hinnakujunduse, turunduskampaaniate ja tootedisaini kohta. See aitab luua usaldust, näidates klientidele, et nende hääl on kuulda, mis omakorda julgustab neid ka tulevikus teie ettevõttelt ostma. Kui uus e-poe külastaja näeb kasvõi kolme positiivset tagasisidet toodete kohta, siis on ta juba palju kindlam ostja.

Eriti hea on e-poe puhul küsida tagasisidet automaatselt mingi aja tagant (näiteks kaks nädalat peale ostu). Aitame teil sellise automaatse seadistuse teha. Hea oleks, kui tagasisidet saaks jätta ka kohe toote all. Meie kogemus näitab, et kliendid kasutavad seda võimalust üsna tihti.

Selgelt sõnastatud väärtuspakkumine

Mis on väärtuspakkumine? Väärtuspakkumine on sisuliselt “väide” (sest seda on vaja ka tõestada, et see päriselt nii on), mis annab edasi ettevõtte toote või teenuse ainulaadset kasu ja eeliseid. Seda kasutatakse tavaliselt selleks, et äratada potentsiaalsete klientide tähelepanu, kes võivad olla huvitatud sellest, mida teie ettevõte pakub, ning pakkuda samal ajal stiimulit ostmiseks.

Väärtuspakkumisi kasutatakse sageli turunduskampaaniates, näiteks kodulehtede, tootekirjelduste ja Facebooki reklaamides. Tuleks selgelt määratleda eelised, mida potentsiaalsed kliendid saavad, kui nad teie toodet või teenust ostavad, ning pakkuda mõõdetavaid tulemusi, mis näitavad, miks tasub just teie toodet või teenust osta.

Tugev väärtuspakkumine annab potentsiaalsetele klientidele teada, miks nad peaksid konkurentide asemel valima just teie ettevõtte, ning peaks neid motiveerima tegutsema.

Proovige välja tuua omadused, mis eristavad teie e-poodi konkurentide omast.

Miks on hea osta teie e-poest? Näiteks:

  • teie e-pood pakub tasuta tagastust,
  • raha tagasi garantii,
  • tarne 1 päeva jooksul,
  • boonussüsteem.

Räägi lugu! Hästi räägitud lugu võib olla ainuke põhjus, miks klient just teie toote ostab. Väga hästi räägib oma lugu näiteks Iglucraft.

E-kirjade kogumine ja meiliturundus

Kas teie e-pood on seadistatud klientide e-kirju koguma väärtuspakkumise või automatiseeritud kliendiprogrammi kaudu? Erinevad uurimused näitavad, et turundus e-posti teel on endiselt üks kõige kasumlikumaid ja efektiivsemaid turundusvõimalusi.

Läbi e-turunduse saate luua personaalseid pakkumisi, tuletada kliendile meelde, kui on tulemas kampaania, reklaamida uusi tooteid, teavitada klienti, kui e-poes midagi muutub, edastada olulisi teadaandeid jne. Võtke meiega ühendust ja aitame teie e-poe seadistada nii, et saaksite luua endale aluse kliendibaasi kasvatamiseks läbi e-turunduse.

Kaasaegse e-poe seadistamine

Tänapäeval on olemas ka juba oluliselt paremaid süsteeme, mis aitavad täita märkamatult väga olulisi ülesandeid.

Sellised platvormid/süsteemid jälgivad kliendi käitumist e-poodi sisenemisest kuni ostuni ja peale seda (mitte otseselt, vaid siis, kui klient on e-poes) ning automatiseerivad enamiku protsesse, näiteks:

  • kliendilt tagasiside küsimine,
  • sünnipäeva meeldetuletused,
  • kampaaniate loomised,
  • listiga liitumine,
  • tervituskirjade väljasaatmine,
  • unustatud ostukorv jpm.

Meie enda lemmik on Klaviyo. Klaviyo kiitmiseks peaks kirjutama terve pika artikli, aga kõige parem on lugeda seda nende enda kodulehelt.

2022. aastal teenisid Klaviyo kliendid tänu käitumispõhise automatiseerimise võimsusele uskumatu tulu — kokku 14 miljardit eurot. Muutke ka teie 2023. aasta enda jaoks edukaks Klaviyo võimsa e-posti ja SMS-ide automatiseerimise lahendusega.

Lisaks sellele, et need tõstavad teie e-poe käivet ja tulu ning aitavad hoida kliendisuhet, on nende süsteemi võimalik liidestada üle 300 erineva e-poe platvormiga. Meie lemmik on muidugi WooCommerce, aga vajadusel aitame liidestada Klaviyo vastavalt teie soovidele.

Automatiseeritud tagasiside küsimine

Kas teil on info selle kohta, kuidas kliendile ostukogemus meeldis, kuidas ta jäi toote või teenusega rahul, kas on vaja midagi parandada? Kogu see info on teie e-poele äärmiselt vajalik ja meie kogemused aga näitavad, et seda protsessi ei automatiseeri peaaegu mitte ükski e-pood.

Muidugi suuremad e-poed teevad seda, aga ka väiksemad ja keskmised e-poed võiksid selle protsessi automatiseerida. See ei ole raketiteadus, Veebihai aitab teid sellega!

E-poe laadimiskiirus on väga oluline

Te ei taha, et teie klient peast kinni hoiaks ja ootaks, kuni leht avaneb. Tegutsege!Foto: www.veebihai.ee/freepik.com

Kiire laadimisega e-pood on väga oluline, et tagada teie ettevõtte edu. Kui teie lehe laadimine võtab liiga kaua aega, siis suure tõenäosusega kliendid loobuvad ja hakkavad tooteid, mida soovivad, otsima hoopis mujalt.

Uuringud on näidanud, et juba iga 1-sekundiline (0–5 sekundini) viivitus lehekülje laadimisaegades võib põhjustada konversioonimäära langust 5%. Lisaks sellele vähendab aeglane veebisait klientide rahulolu — kliendid muutuvad pika ooteaja tõttu rahutuks.

Siinkohal tasub ka meeles pidada, et otsingumootorid, eelkõige ikka Google, eelistavad kiirema laadimiskiirusega lehekülgi ja premeerivad neid kõrgema kohaga otsingutes; see aitab omakorda suurendada külastatavust ja seeläbi ilmselgelt ka rohkem tulu teenida.

On selge, et kiire laadimiskiirus on oluline iga e-poe ja kodulehe jaoks, kui soovitakse püsida konkurentsis, tagada kliendi rahulolu ja saada paremaid otsitulemusi.

E-pood peab olema mobiilisõbralik

Ikka ja jälle näeme meeskonnaga e-poode ja kodulehti, mis seda ei ole, kuigi seda on räägitud juba 10 aastat.

Meie oma tiimis lähtume terminist mobile first. See tähendab lihtsustatult seda, et kuna tänapäeval toimub praktiliselt 2/3 liiklusest (kindlasti on ka nii, et alguses vaadatakse telefonist ja pärast arvutist üle) juba nutiseadmetes, siis e-pood/koduleht peaks olema läbimõeldud eelkõige mobiilivaates. Arvutivaates on leht nagunii hea.

Tänapäeval ei ole keeruline enda e-pood või koduleht luua kohe mobiilisõbralikuna, aga ikka vaadatakse sellest mööda.

Kas teie e-pood on sotsiaalmeediakanalitega ühendatud?

Kas kasutate juba näiteks Instagram feedi (näitate enda Instagrami pilte ka e-poes) enda e-poes? Kas teil on olemas sotsiaalmeedia ikoonid? Kas teil on peal Facebook pixel? Kas lubate lihtsalt jagada enda sisu — artikleid ja blogipostitusi? Kas teil on peal näiteks Facebooki messenger chat?

Lisaks neile on veel väga palju erinevaid funktsionaalsusi, mida saab sotsiaalmeedia kaudu oma e-poele lisada. Aitame teil leida sobivad. Kui te seda ei tee, siis jätate kasutamata ühe väga hea võimaluse teha asju lihtsamalt, targalt ja tulusalt.

Selline “sidumine” aitab teie klientidel olla kursis teie tegemistega ka sotsiaalmeedias ja samas vältida topelttööd.

Postitate midagi Instagrami, aga keegi teie kodulehel või e-poes seda ei näe — meie arvates tühi töö.

Facebooki remarketing pixel “taasturundamiseks”

Facebooki pixel (piksel) on kasulik “sild” teie e-poe ja reklaamide vahel, võimaldades teil hõlpsalt reklaami jõudu mitmekordistada. See on väga oluline tööriist, mis tagab, et teie turundustegevus on edukas ja tõhus, kui on vaja teha otsuseid kasutajapõhiselt.

Seadistades Facebooki piksli oma e-poes õigesti, saate väärtuslikku infot e-poe külastajate tegevustest e-poes.

Mida kliendid lehe külastuse ajal teevad, milliseid konkreetseid lehti külastatakse, ostukorvi lisatud kaubad — kõik see ja palju muud “näitajad” saavad selle äärmiselt vajaliku tööriista abil kättesaadavaks.

Näide. Teil on kingade e-pood. Teie e-poes käivad kliendid, kes kingi seekord ei osta, vaid uudistavad lihtsalt niisama. Te saate suunata reklaami näiteks ainult neile, kes ei jõudnud ostukorvini, nii on teie reklaami tasuvus palju kõrgem. Erinevaid kasutusnäiteid on sadu, seega neid kõiki siin ette lugeda ei jõua. Kui aga soovite rohkem infot ja piksli korralikku seadistamist, siis võtke meiega ühendust!

Ostuprotsess olgu kiire ja küsida tuleks ainult vajalikku infot

Kiire ostuprotsess on e-poes oluline!Foto: www.veebihai.ee/freepik.com

Kiire ostuprotsess on iga e-poe jaoks oluline, sest see võimaldab klientidel kiiresti ja hõlpsasti tooteid osta.

See tähendab, et kliendid teevad suurema tõenäosusega oma tellimuse ja viivad selle lõpule, mille tulemusel paraneb teie e-poe müük.

Ostprotsessi kiirus mõjutab ka kasutajakogemust (UX), sest kliendid on õnnelikumad, kui nad saavad oma ostud kiirelt tehtud, saavad e-poe ostuprotsessist selgelt aru ja saatmine ning maksmisviisi valimine on lihtsad.

Kindlasti vaadake üle, et teie e-pood ei küsiks rohkem infot kui vaja. Kui näiteks saadate oma kaupa ainult pakiautomaati, siis tehke kindlaks, et küsiksite kliendilt ainult telefoni, e-posti aadressi ja nime, sest tegelikult ei ole muud vaja.

Meie näeme endiselt, et enamik e-poode küsib rohkem infot, kui on vaja. Kliendid ei taha ega viitsi täita välju, mida tegelikult ei ole vaja täita.

Kokkuvõtteks

Mõelge kindlasti läbi, mis osa on teie e-poes siin mainitust olemas, kuidas on seadistatud, kas töötab korralikult. Meie näeme väga palju seda, et e-poed ei ole teinud ära siit isegi mitte ühtegi punkti ehk nad eksivad kõikide nende vastu ja selline e-pood kaotab lihtsalt raha.

Kui selles osas on abi vaja, siis võtke meiega julgelt ühendust info@veebihai.ee ning aitame teil leida õiged tööriistad, õpetame neid kasutama ja seadistama. Nii saate e-poega rohkem tulu teenida.

Kindlasti ei ole kohe ja korraga siit kõiki nimetatud funktsionaalsusi vaja, aga kindlasti võiks alustada põhilistest. Siin mainitud seadistusi ja tööriistu saate kasutada ka oma kodulehe parendamiseks.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Kord nädalas

Telli siit e-kaubanduse uudiskiri!

E-kaubanduse nädala olulisemate uudiste ja põnevamate lugude uudiskiri!