Turundusstrateegia seeria teises osas on juttu õige turunduskanali valimisest ja eesmärkide seadmisest.
Tänapäeval leidub hulgaliselt viise, kuidas oma sõnum potentsiaalsete klientideni toimetada. Neid on rohkem kui kunagi varem. Võite kasutada traditsioonilist reklaamimise teed ning jääda ajalehtedes ilmuvate reklaamide ja kuulutustahvlite juurde või proovida kaasaegsemaid ja pidevalt arenevaid taktikaid nagu SEO ja sisu turundamine.
Vahet pole, millise tee te valite, igal juhul tuleb teil mõelda välja, milliseid kanaleid kasutama hakkate, et muuta oma publik kontaktideks ja seejärel juba klientideks.
Kuigi võib tekkida ahvatlus proovida korraga kõike ja kasutada “pumppüssi”-taolist lähenemist, raiskaksite sellega ainult oma väärtuslikke ressursse kanalitele, mille tulemus ei ole garanteeritud.
Rusikareegel 2:1:1
Et oma turundusstrateegiasse tehtud investeeringust kasu saada, tuleb teha kaalutletud, teadlikke otsuseid selles osas, millised kanalid pakuvad parimat viisi oma sihtklientideni jõudmiseks.
Ärge raisake oma ressursse teatud kanalile pelgalt sellepärast, et teile tundub, et peaksite seda kasutama. Teil läheb vaja veidi aega ja tunnetust, et leida endale õige turunduskanal. Seega ei tasu lasta end heidutada, kui te kohe seda õiget ei leia.
Parim lähenemistee, kuidas oma turundusstrateegiale õiged kanalid leida, on jagada oma potentsiaalsed kanalid kolmeks: omatav, teenitav ja tasuline meedia.
Mõelge neile kolmele meediatüübile kui kolme jalaga taburetile, mille iga jalg mängib teie digitaalses turundusstrateegias olulist rolli. Kõigi turundusaluste katmiseks peavad kõik kolm omavahel koostööd tegema.
Rusikareegel on kasutada turundusstrateegias suhet 2:1:1:
- 2 omatavat meediakanalit;
- 1 teenitud meediakanal;
- 1 tasuline meediakanal.
Omatav meediakanal
Omatavaks meediaks on kanalid, mille üle on teil täielik kontroll, nagu näiteks meililist, veebileht või blogi. Põhimõtteliselt võib pidada omatavaks meediaks mis tahes kaubamärgiga märgistatud sisu, mida te ise toodate.
Põhjus, miks oleks vaja vähemalt kahte omatava meedia kanalit, on see, et siis ei pea te oma kaubamärki reklaamides kunagi mõnele teisele platvormile lootma jääma. Omatav meedia peaks moodustama teie digitaalse turundusstrateegia selgroo.
Mõelge välja, millisele kahele omatava meedia kanalile te oma turundusstrateegias keskenduda tahate.
Teenitud meediakanal
Lihtsalt öeldes viitab teenitud meedia läbi väliste allikate orgaaniliselt saadud sisu näitamisele. Selleks võivad olla külalispostitused teistel lehtedel, teie SEO pingutused või mis tahes kanali kaudu saadud tähelepanu.
Teenitava meedia puhul levivad teie tegemised suusõnalise turunduse teel. Te reklaamite oma sisu läbi teiste publikatsioonide ja kasutate oma sihtkliendini jõudmiseks nende mõjutusi.
“Teenitav meedia on üks kuluefektiivsemaid viise, kuidas tõsta teadlikkust oma kaubamärgi kohta ja – kui seda teha õigesti – suurendada müüke.” – Gini Dietrich.
Olgu selleks mõjutajatega partnerlussuhete loomine või külalispostitustega omaenda mõjutustaseme loomine – leidke endale vähemalt üks teenitud meedia kanal, mida te oma publikuni jõudmiseks kasutada saate.
Tasuline meediakanal
See ei tule ilmselt üllatusena, et tasuliseks meediaks on mis tahes kanal, mille eest te maksma peate. Näiteks Google Adwords, Facebooki reklaamid, sponsoreeritud teated Twitteris või Instagramis. Siia hulka kuuluvad ka tele- ja raadioreklaamid ning trükitud reklaamid.
Tasuline meedia võimaldab saada rohkem eksponeeritust ja tähelepanu nii enda omatavale kui ka teenitud meediale. Samas: kuigi tasulise meedia üle on teil mingil määral kontroll olemas, peate ikkagi vaatama ette, et te ei langeks lõksu ega jääkski sinna raha sisse loopima, kui see soovitud tulemusi ei anna.
Parimaks viisiks, kuidas leida just teie jaoks toimiv tasulise meedia kanal, on määrata selleks eelarves kindel summa ja proovida korraga mitut erinevat platvormi. Vaadake peale mõnenädalast testimist, milline neist kõige paremini toimis ja panustage sellesse kanalisse kahekordselt.
Jagage oma turunduslehter osadeks – turundusstrateegia põhiprintsiibid
Suurepärane võimalus, kuidas oma turundusstrateegiat üksikasjalikumaks muuta ja leida, millised turundustaktikad ja -kanalid teile kõige paremini sobivad, on jagada oma turunduslehter osadeks.
Iga turunduslehter põhineb AIDA vormingul, mis tähendab tõlgituna: tähelepanu, huvi, soov ja tegutsemine (ingl k Attention, Interest, Desire, and Action)
Tipus on külmad kontaktid ehk inimesed, kes ei tea teie kaubamärgi olemasolust mitte midagi, kuid kelle teadlikkust ja huvi te tahate tõsta. Peate mõtlema välja strateegia, kuidas muuta nad kuumadeks kontaktideks, tekitades neis ihaldustunnet. Lõpuks peate te ihaldustunnet ka ära kasutama, paludes neil vastavalt käituda, olgu selleks siis meililistiga liitumine või toote ostmine.
Jagage iga valitud kanal osadeks ja kaardistage oma kliendi teekond läbi teie turunduslehtri.
Jagades kliendi teekonna osadeks, võite leida oma turunduslehtris nõrgad kohad. Samuti annab see infot selle kohta, kas saate veel midagi teha, et tagada piisava hulga kontaktide viimine oma lõpptegevuse faasi.
See toiming on äärmiselt suureks abiks, kui te proovite leida omale turundustaktikaid ja nende rakenduskohti.
Looge endale nutikad turunduseesmärgid
Nüüd kus mõistate oma turundusstrateegia põhialuseid, tuleks mõelda välja, mida edu teie jaoks tähendab.
Lihtne oleks öelda, et soovite olla nähtavam või et tahate rohkem kliente, kuid eesmärgid peaksid siiski spetsiifilisemad olema. Kuidas saada aru, kas teie turundusstrateegia toimib, kui te ei teagi, mida edu tähendab?
Siin on mõned näited halvasti määratletud eesmärkidest:
- Tahan Google’is esimesele kohale saada.
- Tahan omale suuremat meililisti.
- Tahan suurendada teadlikkust oma turule tuleva toote osas.
Need ei sobi kohe üldse. Neil puudub ajaline piiritletus, spetsiifilisus ja teostatavad sammud. Ning mis kõige hullem – neid ei saa kuidagi jälgida ega mõõta.
Sellest üle saamiseks tuleb luua NUTIKAD turunduseesmärgid. Ehk teisisõnu eesmärgid, mis on spetsiifilised, mõõdetavad, tehtavad, asjakohased ja ajalised.
NUTIKAD eesmärgid aitavad tagada, et teie turunduseesmärgid sobiksid kokku ärieesmärkidega. Neid on lihtne järgida ning neile saab toetuda kogu meeskond. Ning mis kõige olulisem – selle asemel et jääda lootma oma kõhutundele, on teil olemas selged näitajad, mida saate oma turundusstrateegia edukuse mõõtmiseks kasutada.
See tähendab, et tuleb luua turunduseesmärke, mis näeksid välja pigem sellised:
- Tahan aasta lõpuks oma meililisti 5000 tellija suuruseks kasvatada.
- Tahan aastaks 2028 olla otsingusõna “ettevõtja” otsimisel esikohal.
- Tahan kolme kuu jooksul jälgida ja mõõta e-raamatute allalaadimiste ja müükide arvu.
Sellised eesmärgid annavad teile suuna töö tegemiseks ja tagavad, et turundusstrateegia oleks pidevalt fokuseeritud ja õigel teel. See annab ka selgema ülevaate sellest, kas teie taktika töötab või mitte ning kas teil tuleb oma strateegiat aja jooksul muuta või kohendada.
Kas olete valmis looma turundusplaani ja selle ellu viima?
Selline näebki välja protsess, mida teil suurepärase turundusstrateegia loomiseks vaja läheb.
Korralik turundusstrateegia on edukaks äriks hädavajalik. Olgu teie toode või teenus kui hea tahes, aga kui keegi sellest midagi ei tea, siis ei saa te seda ka müüa. Kliendid ei ilmu maagilisel kombel eikusagilt. Nende tähelepanu tuleb võita.
Selleks võib kuluda üksainus pärastlõuna või minna ka terve kuu pikkune strateegia arendamine. Kuid üks on kindel – kui see valmis saab, siis teate täpselt, millises suunas liikuda ja kuidas sinna jõuda.
Mõelge … Milline on teie turundusstrateegia? Kas teil on mõni turunduslehter, mis on eriti südamelähedane? Kuidas te oma sihtkliendi määrasite?