Mis on maandumisleht ning kuidas see aitab teie äril lendu tõusta?

Veebihai räägib, milline on maandumisleht ja kuidas see ärile kaasa võib aidata.Foto: Shutterstock

Digitaalne turundus ehk internetiturundus koosneb väga mitmest eri kanalist ja valdkonnast. Selles postituses tuleb juttu maandumislehest ja sellest, kuidas see enda ettevõtmise kasuks tööle panna.

Üldiselt võib maandumisleheks nimetada veebilehe iga üksikut lehekülge. Internetiturundaja vaatevinklist on see aga midagi enamat kui lihtsalt leht, kuhu külastaja maanduda saab.

Mis on maandumisleht?

Internetiturunduslikku mõttelaadi rakendades peab iga maandumisleht täitma ühte kindlat ülesannet – sellel toimuvad tegevused peavad olema hästi suunatud ja mõõdetavad.

Maandumisleht eristub teie veebilehe teistest lehtedest täielikult selle poolest, sest see on loodud täitma ühte kindlat ülesannet – tegema külastajast kas kliendi või väga “sooja” potentsiaalse kliendi. Maandumislehe ülesanne on koguda kliendi andmeid, broneerida telefonikõne või klient kuhugi edasi suunata.

Siin on üks näide, kuidas võiks välja näha konkreetsele tegevusele (kliendi kontaktandmete kogumine) suunatud “landing page” (ee k maandumisleht). Teie saate väga olulised kliendi kontaktandmed ja klient saab vastu tasuta teenust.

Hea näide maandumislehest, kus kutsutakse klient konkreetset tegevust tegema. Näha on ka see, mida ta vastu saab.Foto: www.veebihai.ee/freepik.com

Maandumisleht on tegelikult iga leht teie veebilehel, millele külastaja/e-poe ostja võib sattuda. Aga turundusmaailmas on sellel lehel natuke teine nimetus ja eesmärk: maandumisleht täidab külastaja saabumisel lehele ühte kindlat ülesannet – näiteks täidab lubaduse, mida te eelnevalt teisel lehel või reklaamis lubasite.

Põhimõtteliselt on see üks samm turunduslike võtete reas, mille eesmärk on, et teie külastajast saaks teie klient.

Maandumislehel saate sõlmida külastajaga mingi kokkuleppe, teha spetsiaalselt talle suunatud pakkumise või jagada tasuta informatsiooni – vastutasuks soovite teie saada tema kontaktandmed.

Maandumisleht luuakse üldiselt vajadusest lähtuvalt ja see on reklaamikampaania üks osa. Nendeks võivad olla sooduskampaaniad, tasuliste internetireklaamide kampaaniad oma toodete/teenuste müügiks, e-mailide kogumiseks jne.

Maandumisleht võimaldab teie veebilehe külastajal teha päringu või tehingu või saada osa sooduspakkumisest. Maandumislehed on ideaalsed, et jagada kliendile tema kontaktandmete saamise eesmärgil tasuta informatsiooni, teenust või toodet.

Millise turundusliku tegevuse jaoks on maandumisleht kõige efektiivsem?

Kõige efektiivsem on kasutada maandumislehti informatsiooni kogumiseks kliendi kohta. Vastu saab klient tasuta toote, teenuse või informatsiooni, või hoopis sooduskoodi või võimaluse osaleda loosikampaanias.

Kui soovite digitaalsest turundusest maksimaalset kasu lõigata, siis tehke ettevõtte iga reklaami- ja turunduskampaania jaoks eraldi ja hästi mõõdetav maandumisleht (külastused, klikid, lead’id, kontaktid jne).

Eriti oluline on see tasulise Facebooki või muu reklaami ostmise puhul. Facebooki maandumisleht on aga täiesti omaette teema.

Mis juhtub, kui maandumisleht puudub?

Google.ee otsingumootoris ja Facebooki ajajoonel jäävad igapäevaselt klientidest ilma need ettevõtted, kes ostavad oma lehele usinalt suure raha eest reklaami ning suunavad külastused oma esilehele. See on tasulise reklaamiraha totaalne raiskamine, kuna esileht on optimeerimata ostetud reklaami temaatikale.

reklaami jaoks tee maandumisleht
Otsides Google.ee-s märksõnasid “soojamaa reisid”, jäi silma reklaam, mis lubab võita tasuta soojamaareisi enda valitud sihtkohta.Foto: www.veebihai.ee/freepik.com

See näiteks toodud, muidu igati konkreetne ja klikkima kutsuv reklaam suunas reisikorraldaja esilehele, tuli teha 7 klikki ja võttis umbes 3 minutit, et õige leht üles leida. Sellise pakkumisega tasuline reklaam vajab kindlasti maandumislehele suunamist.

On ka lehti, mis ostavad oma firmale seotud reklaami ja selle pealkirjaks on ainult märksõna. Kõige hullematel juhtudel on veel reklaami lingi aadress muutunud või kustutatud ning reklaam suunab tühjale lehele.

Maandumislehed peavad olema alati optimeeritud nii, et need oleks 110% reklaamiga seotud ning külastaja tuleb panna mõne klikiga konkreetset tegevust sooritama.

7  põhjust, miks kasutada maandumislehti

Te olete pühendanud kuid ja aastaid oma brändi turundamiseks ja kulutanud palju raha/aega oma ettevõtmist esindava veebilehe peale. Nüüd tuleb teie veebileht müüma panna!

Ilma maandumisleheta on seda internetis turundades raske teha, sest teie reklaamikampaaniad on kõik erinäolised. Kui olete otsinud oma ettevõtte turundusarsenali ühte auväärset liiget juurde, siis kindlasti on maandumisleht/lehed selleks ideaalne kandidaat.

Aga nüüd siis seitse peamist põhjust, miks maandumislehed on efektiivsed ja tulusad teie ärile.

  1. Külastajale lihtsad ja arusaadavad. Potentsiaalne klient jõuab teie lehele läbi suunatud reklaamitegevuse, olgu selleks siis SEO, Facebook Ads või muud tasulised reklaamid. Külastajale on iga klikk arusaadav ja ta ei pea midagi otsima. Ta saab seda, millele klikib. Teile aga tähendab see seda, et korralik maandumisleht võib ühe minuti jooksul juurde tekitada potentsiaalse teie teenust/toodet vajava (püsi)kliendi!
  2. Maandumislehe tulemuslikkust saab väga täpselt mõõta. Kui teie reklaamide/linkide külastajad maanduvad kõik veebilehe esilehel, on teil väga raske oma reklaamide tootlikkust mõõta. Maandumislehtede puhul seda probleemi pole. Iga kampaania klikk, tegevus, tasuvus, aeg jne on mõõdetav. Ilma maandumisleheta pole võimalik hästi toimivat reklaamikampaaniat luua. Hästi optimeeritud maandumislehega Facebooki reklaam on kordades soodsam kui mis tahes teine reklaamivaldkond turunduses.
  3. Maandumislehti on lihtne teha! Ekslikult arvatakse, et maandumislehe tegemine on keerukas ja kallis. Maandumislehe puhul ei olegi niivõrd oluline parim väljanägemine, kuivõrd see, et ostetud reklaami kaudu tuleb külastaja teatud kindla asja järele, mida te talle pakute, vastutasuks saate potentsiaalse tulevase teenuse/toote tarbija.
  4. Suurendage konversioonimäära. Sihtlehed võivad aidata potentsiaalseid kliente lihtsamini müügitunnelist läbi juhtida ning pakkuda neile teie teenuste ja toodete kohta lisateavet. Luues tõhusaid maandumislehti, mis sisaldavad veenvaid elemente, nagu pilkupüüdvad visuaalid, asjakohased pealkirjad ja hästi kujundatud paigutus, saate märkimisväärselt suurendada oma võimalust konversioonide saamiseks.
  5. Pakkuge väärtuslikku teavet. Maandumislehed võimaldavad ettevõtetel oma potentsiaalsete klientide kohta rohkem teada saada; andmete kogumine, nagu veebisaidi kasutusharjumused ja külastajate demograafia, aitab kohandada sihitud kampaaniaid, et need vastaksid paremini klientide soovidele ja vajadustele. See omakorda võimaldab ettevõtetel teha teadlikke otsuseid toodete/teenuste pakkumiste, hinnastrateegiate ja üldiste turundussõnumite osas.
  6. Maandumislehtede kasutamine võib tõsta positsiooni Google’is. Maandumislehe sisus sihitud märksõnu optimeerides võite suurendada tõenäosust, et nad ilmuvad otsingumootori tulemustes kõrgemale. See tähendab otseselt teie ettevõtte suurenenud nähtavust potentsiaalsete klientide seas, kes otsivad veebis konkreetseid tooteid või teenuseid.
  7. Jõudke tasuliste reklaamide kaudu uute päringuteni. Kvaliteetsete maandumislehtede kasutamine on suurepärane võimalus reklaamida neid tasuliste reklaamide kaudu. See strateegiline samm tõstab teie toote või teenuse nähtavust potentsiaalsete klientide seas, kes ei pruugi olla teie veebisaidist teadlikud. Tasulised reklaamid tagavad enamasti ka kiiremad tulemused kui orgaanilised SEO kampaaniad.

Ressursside investeerimine kohandatud ja optimeeritud maandumislehtede loomisse peaks olema iga eduka digistrateegia lahutamatu osa.

9 olulist asja, mida maandumislehte luues silmas pidada

  • Viis elementi. Hea maandumisleht koosneb viiest selgelt sõnastatud elemendist: pealkiri üleval, alapealkiri, selgelt sõnastatud pakkumise kirjeldus, mõned ilusad pildid ja külastajale mõeldud vorm, mille ta täidab.
Selline on üks hea maandumisleht.Foto: www.veebihai.ee/freepik.com
  • Eemaldage maandumislehe ülevalt peamenüü. Maandumislehe ülesanne on kontakt kliendiga või mitte midagi! Menüü eemaldatakse, et võtta külastajalt võimalus kuhugi mujale navigeerida. Ideaalis jääb külastaja viimaseks tegevuseks enne maandumislehelt lahkumist kontaktvormi täitmine, ostu või eeltellimuse sooritamine/vormistamine, (soodus)kampaaniaga liitumine jms ning seejärel kinnitusnupule vajutamine.
  • Vii väga täpselt kokku reklaamis olev tekst ja sisu maandumislehel.
  • Lihtsuses peitub võlu. Külastaja ei taha pärast teie reklaamile vajutamist pikka teksti lugeda! Kasutage suuri fonte ja 3–5-lauselist pakkumise kirjeldust. Ärge laske oma kliendil oodata ja kärsituks muutuda. Suunake ta kiiresti tegevusse.
  • Mobiilisõbralikkus. Tehke oma maandumisleht alati sobivaks erinevatele ekraanisuurustele. Eriti pidage silmas maandumislehe mobiilisõbralikust. See muidugi oleneb reklaamiplatvormist, mida kasutate.
  • Rõhutage pakkumise väärtust ja kasulikkust külastajale!
  • Julgustage jagama. Julgusta inimesi oma maandumislehti nende poolt kasutatavates sotsiaalmeediakeskkondades jagama. Tehke külastajale selgeks, et see loob neile lisaväärtust.
  • Lühikesed vormid töötavad paremini! Külastajale mõeldud informatsioonivormis küsige ainult seda, mis on ettevõetud kampaania puhul kõige olulisem. 
  • Tänage klienti. Kui külastaja on maandumislehekülje peamise ülesande täitnud, siis suunake ta alati “Aitäh” lehele. Sealt juba võib ta edasi suunata kontaktilehele, sotsiaalmeediasse või siis esilehele.

Hea maandumisleht koos relevantse reklaamiga võib teie ettevõtte jaoks saada meeldivaimaks turunduskogemuseks!

Kui teie äri ei kasuta veel turundamisel maandumislehti, siis nüüd on hea aeg seda muuta. Veebihai teeb teile esimese maandumislehe 50 protsenti soodsamalt.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate olulisematest Geeniuse teemadest.