Sisu, mis müüb: kuidas luua tekste, mis tõmbavad tähelepanu?

1.osa

Müügitekst ei tohi olla väga pikk ega sarnaneda raamatule. Kliendi tähelepanu saamiseks on sul vaid mõni hetk!Foto: Shutterstock

Kelle peale sa mõtled, kui kirjutad oma veebilehe sisu? Kes võiks olla see inimene seal teisel pool ekraani? Kas kujutad ette potentsiaalset klienti sinu kirjutatud (müügi)teksti lugemas? Ja mis kõige tähtsam – kas tema jaoks on su tekstid põnevad ja meeldivad?

Kui sa kirjutad müügile orienteeritud veebisisu, siis üks levinuim viga võib olla see, et sa tahad kirjutada nii, nagu kirjutaksid juturaamatut.

Enamik meist teab seda tunnet, kuidas põnev romaan kujutluspilte loob ja sind kaasa haarab. Loetu kütkeisse võid jääda mõneks tunniks või isegi päevadeks!

Müügiteksti kirjutades meil sellist aega ei ole – tihti on meil inimese tähelepanu tõmbamiseks ainult mõned hetked, kui sedagi. Niisiis peavad tekstid olema nii pikad kui vaja ja nii lühikesed kui võimalik.

Kuidas muuta oma sisu müüvamaks?

Väga paljud veebisisu loojad teevad ühe suure vea: nad kirjutavad müügitekste, mõeldes inimestele, kellele meeldib lugeda, seda nautida, tass teed juua ja mõnusalt aega veeta. Tegelikult jõuab müügitekst inimesteni, kes otsivad kiiret vastust oma põletavale küsimusele või leevendust oma tarbimisvajadusele.

Müügitekst ei tohi sarnaneda raamatule. Müügile suunatud sisuloome puhul on selline lähenemine täiesti vale!

Müüv veebitekst on totaalselt erinev trükikirjanduse tekstidest või elustiili ja muu sellise blogide sisust.

Müügitekst pole ilukirjandus!

Kui inimene ostu- või muremõtetega midagi Google’ist otsib, ei tule ta ilukirjanduslikku või kaasahaaravat lugu otsima.

Ta tuleb lahendust otsima. Ja nutiajastule kohaselt tahab ta seda kiirelt!

Ta tuleb “jahti” pidama.

Müügile orienteeritud veebiteksti ei loeta! Lihtsalt visatakse pilk peale – umbes nagu skänner viskab su dokumendile pilgu peale.

Kui inimesed su teksti isegi ei loe, siis tekib küsimus – kuidas ikkagi kirjutada sisu, mis veenab su lehe külastajat tegema seda, mida sina lõpptulemusena näha tahad?

Kui su kodulehe sisu tegeleb müügiga, siis külastajad otsivad kas informatsiooni või tooteid/teenuseid. Nad teevad kiireid otsuseid, nendele pikemalt mõtlemata.

Kui soovid kirjutada sisu, mis lõpeb müügiga, siis siin on sulle neli nippi. Järgmises blogipostituses jagame sulle veel neli soovitust müügitekstide loomiseks. Seega, püsi lainel!

1. Kohtle oma veebi külastajaid kui metsloomi

Su kodulehe külastajad käituvad kui metsloomad (Allikas: Jakob Nielseni Alertbox).

Nad jahivad informatsiooni või tooteid, mida osta – just nagu näljane panter jahib oma järgmist saaki!

Su veebi külastajad mõtlevad kahele asjale: kas su koduleht pakub seda, mida nad otsivad? Ja kas nad leiavad selle lihtsalt ja kiiresti?

Näljasele pantrile ei meeldi raisata aega ja energiat saagi püüdmiseks. Samamoodi ei taha su veebisaidi külastaja sirvida sinu kodulehte mitte rohkem kui mõned minutid (kui sedagi), et leida see, mida nad otsima tulid. Nad tahavad seda leida kiiresti.

Kui panter nuusutab lõhnajälgi, otsustab ta kiiresti: kas see lõhnajälg viib korraliku kõhutäieni? Kas see on hea saak? Sinu kliendid on nagu pantrid.Foto: Shutterstock

Just nagu panter, kes teeb kiire otsuse, kas järgida lõhnajälge või mitte, otsustavad su veebi külastajad vaid mõne hetkega, kas su koduleht on neile kasulik või mitte.

Kui su veebileht tundub keeruline ja liiga paljude variantidega, mille vahel valida, siis klõpsavad nad sealt ära, et teist infojälge ajada.

Kõige lihtsam viis lehelt külastajaid kiiresti eemale saada on AEGLANE leht. Panter ei soovi aega raisata.

Eesmärgist motiveeritud (ostujanu, küsimus, probleem) inimese aju ja silmad hindavad su lehel nähtut uskumatult kiiresti – sa kas annad neile kiire võimaluse teha järgmine klikk/otsus või nad tõenäoliselt lahkuvad su lehelt.

Veebi külastajad silmavad kiirelt sinu kodulehte enne, kui annavad hinnangu, kas see on õige koht või mitte. Nad ei pea seda kindla peale teadma. Nad tahavad lihtsalt teha kiire otsuse.

Kui su kodulehe külastajad vaid viskavad su veebisaidile silma peale, siis kuidas sa saad oma sõnumit edastada nii, et see neile silma (ja ehk ka kõrvu) hakkaks?

2. Kõige olulisem esikohale!

Veebi jaoks kirjutamine on täiesti erinev essee või dokumendi kirjutamisest.

Kujuta ette, kuidas sa kirjutad esseed: pealkiri, esitad aine või probleemi, juhatad essee sisse, oled loominguline, siis tuleb alles põhiosa … mitu asja vahepeal … ja lõpuks kokkuvõte. Veebilehtedel pead tegema täpselt vastupidist: kõige olulisemad punktid tulevad alati kõige muu ees!

Eluline näide:

Ütleme, et sa otsid torumeest. Ikka läheb vaja.

Võib-olla sa otsid kedagi kohalikku, seega on sul vaja näha, et torumees asub näiteks Tallinnas.

Sa ise võib-olla sellele kohe ei mõtle, aga su alateadvuse jaoks võib oluline olla, et torumehel oleks sertifikaat oma oskuste tõendamiseks ja ehk ka soodsad hinnad …

Nüüd lähed ja avad oma lemmikveebilehitseja ja teed otsingu, ilmselt sellise: “torumees tallinnas”.

Muutsin veidi tulemusi, et näidata, mida sa ideaalis näha tahaks:

kasuta õigeid märksõnu
Kuidas on sinu ettevõte Google’is leitav? Kas info on selge ning klient teeb nähtava info puhul valiku just sinu ettevõtte kasuks?Foto: kuvatõmmis Google’ist

Informatsioon, mis on su kodulehe külastajatele kõige olulisem, on sageli väga lihtsad sõnad ja laused selle kohta, mida sa teed. Kui nad saavad aru, mida sa teed, võivad nad tahta teada muid olulisemaid detaile.

Ajakirjanikud kutsuvad seda “tagurpidi püramiidi” kirjutamiseks. Ajaleheartiklites tuleb kõige uudisväärtuslikum informatsioon enne detaile ja taustainformatsiooni. Isegi kui sa loed ainult artikli esimest artikli lõiku, saad sa selle sisust ülevaate.

Lähtu veebis tähelepanu saamiseks samast strateegiast.

Siin on ümber tehtud tagurpidi püramiid, et eelnevat illustreerida:

tähelepanu tõmbamine veebis
Veebis tähelepanu saamiseks tuleb kõige tähtsam informatsioon panna kohe algusesse.Foto: www.veebihai.ee

Sama on ka sinu kodulehega. Su kliendid tahavad kõigepealt “kiiret” ülevaadet.

Mõtle nii: Mida sa teed? Mida sa saad nende jaoks teha? Miks klient peaks just sinu valima?

3. Ära proovi olla nutikas või loominguline

Veebis on haruldane, et lugeja hoiaks kramplikult kinni igast sinu kirjutatud sõnast. Tal pole selleks aega. Tal on kiire ja tal on võimalus vaadata mitmeid teisi lõhnajälgi, kodulehtesid, selle asemel et raisata aega teadasaamisele, mida sina teed.

Lihtsad lausungid/loosungid/laused/sõnad toimivad sageli kõige paremini.

“Kui ma vaatan veebilehte, siis see peaks olema iseenesestmõistetav. Ilmselge. Selgituseta mõistetav.” – Steve Krug

Nutikas fraseerimine nõuab inimestelt mõtlemist. Ja inimestelt mõtlemise küsimine ei tööta veebis, sest veebi külastajad jahivad – neil pole aega mõtlemiseks. Seega hoia oma veebi tekst nii lihtne kui võimalik!

Kirjuta nii, nagu kirjutaksid 12-aastasele, sest see muudab sinu teksti lihtsasti jälgitavaks. Ning ole hoolikas naljadega, kui sa pole just täiesti kindel, et su sihtrühm saab nendest aru.

4. Kujuta, et oled teadvusega skänner

Veebis loetakse tohutult palju ja pikalt. Müügiinitsatiiviga teksti loetakse ka palju, aga mitte pikalt, vaid põgusalt.

OLULINE: Veebilehti, mille olemus ja eksistentsi eesmärk on MÜÜK, ei loeta!

“[Mida enamik veebi külastajad teeb] on uuele leheküljele silma peale viskamine, mõne teksti skännimine ja klõpsamine esimesel lingil, mis püüab nende tähelepanu või meenutab kuidagi seda, mida nad otsivad.” – Steve Krug

Uuringud väidavad, et ainult 16% inimestest loeb veebilehekülgi sõna-sõnalt. Enamik inimesi skännib. (Allikas: Jakob Nielseni Alertbox). See teadustöö on küll 1997. aastast, kuid see kehtib üsna täpipealt tänaseni. Nende uuem uurimus selgitab, kuidas inimsilm skännib veebilehti F-kujuliselt.

Küsimused, millest sisu loomisel lähtuda:

  • Kas pealkiri annab edasi seda, mida sa teed?
  • Kas pilt sisaldab müügisõnumit?
  • Kas alapealkirjad võtavad kokku võtmepunktid?
  • Kas lihtsasti loetavad loetelupunktid vähendavad sõnade arvu?

Sinu veebikülastaja otsib informatsiooni või tooteid. Tee kindlaks, et ta saab aru sinu kõige olulisemast informatsioonist lihtsalt sinu veebilehele silma peale heites.

Järgmises postituses lähme sisuloomega veel rohkem süvitsi. Püsi lainel!

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Kord nädalas

Telli siit e-kaubanduse uudiskiri!

E-kaubanduse nädala olulisemate uudiste ja põnevamate lugude uudiskiri!