10 põletavat küsimust ja vastust Google Analytics 4 kohta

Kuna Universal Analyticsi nii-öelda tuled kustutatakse juuli alguses, siis alternatiivi ei ole ja uuendustega tuleb kaasa minna.Foto: Shutterstock

Maailma kõige populaarsem veebianalüütika platvorm Google Analytics on läbinud põhjaliku uuenduskuuri. Selle uus versioon Google Analytics 4 (GA4) on turundusmaailma tulevik.

Selleks, et lihtsustada üleminekut uuele platvormile, teeb digiagentuur Nobel Digital põgusa ülevaate 10 põletavast küsimusest, mis GA4 suhtes kerkida võivad.

Mis on GA4?

Google Analytics on olnud digiturundaja ustavaks kaaslaseks juba ligikaudu 17 aastat. Kui varem kandis see nime Universal Analytics (UA), siis neljanda versiooniga on liigutud GA4 üldnimetuse alla.

Selline ühelt nimetajalt teisele liikumine ei ole kõigest sümboolne tegu – GA4 on oma eelkäijaga võrreldes suurte erinevustega. Näiteks võimaldab see masinõppel põhinevaid nutikaid ülevaateid, veelgi tihedamat koostööd Google Ads-iga, rohkem võimalusi andmete kontrollimiseks ning lisaks on see ka platvormide ülene.

Loe lähemalt siit.

Kas mul on UA või GA4?

Täiesti võimalik, et sul on GA4 juba paigaldatud. Vastuse leiad analüütikast, kodulehe koodist või erinevate tööriistade (näiteks Tag Assistant) abil. Kõige lihtsama juhise leiad siit. Kui sul pole aega sellega tegeleda, siis küsi abi oma kodulehe arendajalt või turunduspartnerilt.

Hea nipp on jälgida ka tracking ID-d. Kui ID koosneb struktuurist UA-XXXXXXX-X, siis on tegemist UA-ga. Samas kui ID on struktuuriga G-XXXXXXXXX, siis on tegemist GA4 kontoga.

Millal peaks GA4 kasutama hakkama?

UA paneb pillid kotti 2023. aasta 1. juulil. See tähendab, et selleks ajaks peavad olema platvormi kasutavate ettevõttete veebilehed, äpid ja muu selline juba GA4-le üle viidud.

Lisaks tuleb meeles pidada, et GA4 andmete kogumise ning töötlemise põhimõtted on UA omadest kardinaalselt erinevad. Seetõttu on tähtis, et turundajad hakkaksid GA4 platvormil – paralleelselt UA-ga – andmeid koguma juba enne üleminekut.

Kuna muudatused varasema versiooniga võrreldes on märkimisväärsed, siis nüüd on tõesti viimane aeg uue platvormiga tutvust teha.

Kuidas GA4 siiski erineb UA-st?

Kuigi tehniliselt rääkides võiks siinkohal esitada päris pika jutu, siis konkreetsuse huvides võtame selle võimalikult lühidalt kokku: GA4 kasutab täiesti teistsugust andmete käsitlemise mudelit.

See tähendab, et andmete kogumine, talletamine ning esitamine järgivad UA-ga võrreldes märkimisväärselt erinevat süsteemi. Muidugi ei saa jätta märkimata, et GA4 kasutajaliides erineb märgatavalt oma eelkäija omast.

GA4 kasutamine – millest alustada?

Kõige mõistlikum ja loogilisem asi, millest alustada, on uus platvorm endale võimalikult mugavaks teha. See aga algab visuaalsest poolest, mida aitab kinnistada kuvatavate andmete piiritlemine endale mugavasse vormi.

Alusta näiteks lehevaatamistest (pageviews). Seejärel seadista oma ettevõtte KPI-d (key performance indicators) ning kui kasutad User ID seadistust, siis tasub ka see GA4 üle tuua.

Kindlasti ära unusta GA4 ühildada Google Ads-iga ning BigQueryga.

Kus asub GA4 acquisitions channels loend?

Platvormi uus versioon ei paku enam vaikimisi ega kohandatud seadistusega kanalite raportit, nagu seda tegi UA. See tähendab, et taaskord on üks asi, millega ümber harjuda.

Siiski on võimalik kuvada kanalite sooritusi, valides GA4 platvormil Acquisition menüü alt Traffic Acquisition. Seejärel saab rippmenüüst veel erinevaid kuvamisjaotusi teha.

Sellest võimalusest parima tulemuse saamisele aitab kaasa ka teadlik UTM-i kasutamine.

Kas uus veebilehekülg tuleks ühildada kohe GA4-ga?

Jah, parim lahendus oleks hakata uue veebilehekülje puhul kohe GA4 kasutama. Samas ei tee paha ka paralleelne ühildamine UA-ga. Kuna viimase sulgemiseni ei ole aga enam palju jäänud, siis võib lähitulevikus lansseeritava veebilehekülje puhul olla mõistlik kasutada ainult uuemat versiooni.

Kas varasemaid andmeid on võimalik importida uude versiooni?

Ei. GA4 ja UA töötavad täiesti erineval põhimõttel ja seetõttu ei saa vanu andmeid GA4 importida. Küll on aga teada, et kuni pool aastat pärast andmete kogumise lõpetamist on võimalik UA andmeid läbi raportite kasutada. Andmete hilisemaks kasutamiseks tuleb need endale alla laadida.

Mida mul on võita GA4-le üleminekust?

Kui sa võtad GA4 kohe kasutusele, paralleelselt UA-ga, siis on võimalik sul lõplikul üleminekul omada rohkem veebilehe liikluse andmeid.

Hakka GA4 kasutama kohe, sest siis jõuad veel selle eripäradega harjuda. Kasutades nii UA-d kui ka GA4 paralleelselt on üleminek kokkuvõttes sujuvam.

Kas GA4 üleminek on vältimatu?

Väga lühike ja konkreetne vastus – JAH. Kuna UA nii-öelda tuled kustutatakse juuli alguses, siis alternatiivi ei ole. Uuendustega tuleb kaasa minna – punkt.

Kui sul tekkis nüüd suur soov uuele platvormile üle minna, aga sa ei oska kuskilt alustada, siis võta ühendust Nobel Digitaliga. Aitame sul seadistada GA4 ning viime sind ühe sammu lähemale  digimaailma vallutamisele!

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Kord nädalas

Telli siit e-kaubanduse uudiskiri!

E-kaubanduse nädala olulisemate uudiste ja põnevamate lugude uudiskiri!