Digireklaamis mängi tunnetega! Emotsionaalne storytelling turunduses – miks, kuidas ja kellele?

Digiagentuuri Nobel Digitali loovfiliaali Nobel Creative tunnustati Kuldmuna kategoorias "Väike tootekampaania" Hõbemunaga sotsiaalmeedia kampaania #hellusehoog eest.Foto: Silver Gutmann

Reklaamimaailma üks parimaid võtteid brändilojaalsuse kasvatamiseks on emotsionaalsete lugude jutustamine. Kuna koroonapandeemia ajal kolis inimeste elu suures osas digimaailma, siis muutus tähtsaks lugude jutustamine digireklaamis.

Digiagentuuri Nobel Digitali loovfiliaal Nobel Creative näitlikustab siinkohal seda võtet kategoorias “Väike tootekampaania” Hõbemunaga tunnustatud sotsiaalmeedia kampaania #hellusehoog abil.

Miks emotsionaalne storytelling?

Emotsioonid muudavad loo usaldusväärseks. Loo jutustamine võimaldab näidata, kuidas bränd vaataja elu positiivselt mõjutab. Emotsionaalse jutuvestmine kiirendab veendumuse või käitumise omaksvõttu vaatajaskonna poolt.

Lühidalt välja tuues on emotsionaalse storytelling’u eelised

  • suurem kaasatus,
  • suurem jagatavus,
  • meeldejäävus,
  • kasvanud brändilojaalsus,
  • eristumine konkurentidest.

Kampaania #hellusehoog eesmärgiks oli panna inimesed rohkem kallistama, et kogetaks rohkem positiivseid emotsioone ning lähedust. Turunduslikust perspektiivist oli ülesandeks kasvatada brändilojaalsust.

Ära unusta sihtgruppi!

Ilma sihtgrupita võib reklaam jääda kõigest hüüdja hääleks kõrbes. Kui brändi reklaam on suunatud kõigile, siis ei pruugi seda tegelikult märgata mitte keegi, sest see ei paista välja ega eristu.

Kampaania #hellusehoog sihtgrupiks oli koroonapandeemiast räsitud eestlane, kes oleks samal ajal ka piimatoodete sõber ning huvituks tervislikest eluviisidest. Kuna eestlane ei ole kunagi olnud suurem asi kallistaja, vaid heal juhul kohmakas embaja, siis koroonaaeg tegi selle veelgi hullemaks. Me soovisemgi jõuda nendeni, kes vajasid lähedust ning tervislikku turgutust.

Räägi lugu!

Valdavalt on lugudel nii algus kui ka lõpp. Reklaamija võib mõelda, mis on loo lähtekoht ning mis on kulminatsioon, kuid reaalsuses võib vaataja seda tõlgendada hoopiski teistmoodi. Staatiliste visuaalide puhul on eriti tähtis, et pilt ütleks rohkem kui 1000 sõna, sest vastaval juhul on tõlgendamisruumi rohkem.

Kampaania #hellushoog narratiiviks oli inimeste pelglikkus kallistamise suhtes keset koroonapandeemiat. Loo probleemipüstituseks oli inimesed jälle kallistama saada. Selleks kaasati Tere Helluse tooteseeria, mille tooted sisaldavad tervisele kasulikku Lactobacillus fermentum ME-3 bakterit. Lisades sellele ka kallistamise tulemusel vallanduva hormooni oksütotsiin, saimegi rõhutada, et loo lõpuks on meil nii Helluse kui kallistamisest tuleneva läheduse koosmõjul rõõmsamad inimesed.

Rõhu emotsioonidele!

Kui eesmärgiks on inimeste käitumist mõjutada ning samas teha nad teadlikuks brändist, siis esmane emotsioon, millele rõhuda, peaks olema positiivne. Samas tuleb meeles pidada, et emotsionaalne reklaam ei pea alati olema positiivne. Heategevuskampaaniad rõhuvad tihtipeale negatiivsematele emotsioonidele, nagu kurbus ning äng, et tekitada vaatajaskonnas kaastunnet.

Kampaania #hellusehoog eesmärgiks oli inimestes tekitada rõõmu. Selleks said loodud värvikirevad visuaalid, kus erinevas vanuses inimesed kallistasid suuri Tere Helluse seeria tooteid. Rõhutasime positiivset konteksti sellega, et panime visuaalile lause “Hellus on nagu kallistamine – teeb tervisele head”.

Lugude jutustamine digimaailmas

Lugude jutustamine digireklaamis on tähtis. Kuna praegu sooritatakse suur osa igapäevastest tegevustest digimaailmas, peab seal reklaamimisele varasemast rohkem tähelepanu pöörama.

Emotsionaalseid lugusid jutustavate digireklaamide puhul tuleks meeles pidada järgnevat.

  • Milliseid emotsioone soovitakse esile kutsuda?
  • Millist meediumit soovitakse kasutada?
  • Emotsioonid ning muud faktorid tuleb hoida tasakaalus!
  • Head jutustused on lood elust enesest!

Kui sul tekkis nüüd suur soov tutvustada oma brändi emotsionaalsete (digi)reklaamide abil, aga ei oska kuskilt alustada, siis võta ühendust Nobeliga. Aitame sul luua nii meeldejäävaid loovlahendusi, paneme paika digiturunduse strateegia ning viime sind ühe sammu lähemale digimaailma vallutamisele!

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Kord nädalas

Telli siit e-kaubanduse uudiskiri!

E-kaubanduse nädala olulisemate uudiste ja põnevamate lugude uudiskiri!