Hüperpersonaliseerimine: meiliturunduse tulevik

Selliste tehnoloogiliste edusammude taustal nagu näiteks masinõpe ja tehisintellekt, nõuab turundus tulevikus aina enam hüperpersonaliseerimist. Juba praegu on tavaline, et kliendid ootavad personaliseeritud sisu. Foto: Freepik

Vaatamata mobiilisõnumi- ja vestlusrakenduste kasvavale populaarsusele, on e-kiri endiselt igapäevase võrgusuhtluse oluline komponent. Statista uuring ennustab, et meilikasutajate arv kasvab 2025. aastaks 4,6 miljardini, võrreldes 2020. aasta 4 miljardiga. 

Tundub, et turundusmaailm on pidevas muutumises. Meiliturundus on üks produktiivsemaid ja kulutõhusamaid viise suure hulga klientideni jõudmiseks, kuid konkurentsis püsimiseks peab ka see turundusviis erinevate arengutega kohanema. 

Personaliseeritud sisu on kohustuslik, kui soovid tänapäeva turunduses edu saavutada. Personaliseerimine on meiliturunduse üks suurimaid eeliseid, sest võimaldab sihtrühma tõhusamalt sihtida.

Hüperpersonaliseeritud meiliturunduse strateegia suurendab klientide rahulolu, mis on lõppkokkuvõttes ärieesmärkide saavutamiseks ülioluline.

Mis on hüperpersonaliseerimine?

Turunduses tähendab hüperpersonaliseerimine reklaamikujunduse kohandamist lõppkasutaja eelistuste põhjal. Seda saab teha erinevate meetoditega, sealhulgas sihipärase sisu edastamise, piltide ja videotega isikupärastatud soovituste saatmise ning kohandatud kasutajaliideste kasutamise teel.

Eesmärk on pakkuda igale kasutajale ainulaadset kogemust, mis vastab täpselt tema huvidele ja soovidele. See võib omakorda suurendada seotust, rahulolu ja konversioonimäärasid ning suurendada klientide lojaalsust. 

Hüperpersonaliseerimise kasutamiseks vajad oma klientidest head ülevaadet, et saaksid saata kontekstipõhiseid sõnumeid optimaalsel ajal ja kujul. Epsiloni uuringu käigus leidis 80% tarbijatest, et nende järgi isikupärastatud suhtlus suurendab nende ostu tõenäosust.

Miks on hüperpersonaliseerimine tähtis?

Praegusel turul eelistavad tarbijad ettevõtteid, kes kuulavad neid ja vastavad nende individuaalsetele vajadustele.

Kuna hüperpersonaliseerimine seisneb andmete maksimaalses kasutamises, et luua inimestele kohandatud kogemusi, annab see sinu sisule rohkem n-ö inimlikke omadusi.

Foto: Freepik

See võimaldab sul luua potentsiaalsete klientidega isiklikuma suhte. Sellest tulenevalt on see võimas turundusstrateegia, kuidas madalamate kulude juures parandada kliendirahulolu

Kliendi kaasatuse ja küpsiste kasutuse põhjal võib hüperpersonaliseerimine aidata kindlaks teha, millist sisu sinu klient tõenäolisemalt soovib ja naudib. Edu saavutamiseks peavad ettevõtted mõistma oma klientide vajadusi ja soove, et pakkuda nende vajadustele kohandatud tooteid või teenuseid.

Hüperpersonaliseerimise eelised meiliturunduses

Usalduse kasvatamine

Bränd võidab tõenäolisemalt selliste klientide usalduse, kes tunnevad, et nende vajadusi ja soove mõistetakse. Näiteks üldine tänumeil, mis ütleb “aitäh ostu eest”, ei edasta kliendile erilist tunnustust ega isiklikumat lähenemist. 

Selle asemel saada e-kiri, mis mainib personaliseeritud videos või pildis kliendi eesnime ja konkreetset kaupa, mille ta ostis, koos lisateabega teiste sarnaste toodete kohta. 

Ettevõtte võimekust võita klientide usaldust saab suurendada, kohandades oma tooteid ja teenuseid iga inimese jaoks individuaalselt. See annab neile eelise tänapäevases karmis ärimaailmas.

Kõrgemad konversioonimäärad

Üldisi masspostitusi, mis ei sisalda isiklikku lähenemist, on suhteliselt lihtne oma postkastist tuvastada. Suure tõenäosusega kustutab enamik inimesi need meilid ka kohe ära.

Statista aruanne näitas, et 63% turundajate sõnul suurendab personaliseerimine peamiselt konversioonimäärasid. Selle põhjuseks on asjaolu, et sellised meilid püüavad ja köidavad klientide tähelepanu. Oodatav kasutegur, arvestades taoliste e-kirjade sihipärasust.

Ka järgmised aspektid aitavad kaasa personaliseeritud meilide kõrgemale konversioonimäärale võrreldes personaliseerimata meilidega.

  1. Need suurendavad konversioonimäärasid, lühendades eelnevat protsessi ja parandades kasutajate seotust.
  2. Need e-kirjad parandavad konversiooniteed, vähendades klienti puudutava teabe edastamiseks või ostu sooritamiseks vajalike toimingute arvu.
  3. Personaliseerimine lihtsustab müügiosakonna tööd, kuna kliendid on müügilehtrist läbi jõudes paremini informeeritud ja lootustandvamad oma bränditeadlikkuse poolest.
  4. Pakkudes klientidele soovitusi, mis vastavad tõenäolisemalt nende omadustele ja soovidele, vähendad toodete tagastamise määra. See omakorda tähendab klientidele teadlikumaid ostuotsuseid ja sinule suuremat tulu.
Foto: Freepik
Müügi suurendamine ja ostukogemuse hõlbustamine

Kui oskad kindlaks teha, kus sinu kliendid müügilehtris asetsevad, siis saad neile pakkuda meili teel sellist suhtlust, mis vastab spetsiifilisele protsessi etapile. 

Hüperpersonaliseeritud lähenemine võimaldab sul saata õiget sisu õigel ajal, mis toob kaasa suurema seotuse ja müügikasvu. Kaalu otsustamisetapi jaoks loodud sisu saatmist neile, kes on ostu sooritamise äärel, selle asemel et saata üldine e-kiri kogu oma meililistile.

Aina enam hüperpersonaliseerimist

Tehnoloogiliste edusammude taustal, nagu näiteks masinõpe ja tehisintellekt, nõuab turundus tulevikus aina enam hüperpersonaliseerimist. Juba praegu on tavaline, et kliendid ootavad personaliseeritud sisu. 

Peagi hakkavad inimesed eeldama, et ettevõtted näevad nende vajadusi ette. Hüperpersonaliseerimise kasutamine kliendikogemuse parandamiseks annab sulle konkurentide ees eelise.

Ettevõte suurendab oma müüki, muutes edastatava info kliendile isikupärasemaks. Hüperpersonaliseerimise rakendamine pole keeruline – andmete kogumise ja integreerimise seadistamiseks on vaja ainult veidi aega ja nokitsemist. Kui see on tehtud, siis on kõik võimalik! 

Loe rohkem personaliseerimise trendide kohta ja leia nippe veebilehelt SIIT!

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Kord nädalas

Telli siit e-kaubanduse uudiskiri!

E-kaubanduse nädala olulisemate uudiste ja põnevamate lugude uudiskiri!