Kasvava e-kaubamaja salarelv: AI-ga personaliseeritud tootekirjeldused ja mitmekeelsed lahendused

Enne iga automatiseerimist on vaja paika panna visioon, milline on lõpptulemus. On kolm eeldust, et alustada oma e-äri moderniseerimist AI potentsiaali ärakasutamiseks.Foto: erakogu

Anname allpool kiire ülevaate e-poe tootekataloogi kasvatamise võimalustest AI abil, täpsemalt tootekataloogi rikastamisel ning mis võiksid olla esimesed sammud.

Kujuta ette, et oled suure veebikaubamaja juht ning sinu ülesanne on organiseerida uue kategooria toodete müüki võtmine pan-Balti e-kanalitesse. Algavad läbirääkimised tootjaga tooteinfo saamiseks ning samal ajal toimub e-poe tiimis arutelu kategooriapuu osas – kuidas uued tooted sobituksid loogiliselt muu sortimendiga. Ees ootab tootetekstide loomine, piltide, filtrite ning sobivate toodete lisamine. Seejärel või samal ajal tuleb tootetekstide tõlkimine ja kohandamine iga turu jaoks. Tooteinfo loomisel peab võtma arvesse ka sihtrühma ning ettevõtte brändikeelt. E-poodnikud nõustuvad, et see on suur ja pidev töö.

Samal ajal otsib klient toodet, trükkides selle nime Google’isse ning avab parema hiireklikiga brauseri tabid erinevate veebipoodidega, et hindu võrrelda. Toodet, mida ei ole (veel) poes, ei saa klient leida ega osta. Iga päev või tund, mil toode ei ole veebis üleval, tähendab kaotatud potentsiaalset müüki.

Eesrindlikumad e-poed on uute toodete sortimenti võtmise protsessi maksimaalselt efektiivseks viinud. Näiteks on kasutusele võetud tooteinfo haldamise tarkvara, kus saab muuhulgas määrab minimaalse tooteinfo olemasolu toote e-poodi jõudmiseks, ning võimaldab hallata edasist info lisamist järk-järgult. Samuti on poodi toodud välise sortimendi (st mitte laos olevaid) tooteid ja loodud liidestus hulgimüüjaga.

Kogenud e-poe juht oskab hinnata tooterikastamise protsessi olulisust ja oleme Lumavis selleks loonud aastate jooksul mitmeid põnevaid lahendusi.

Uued võimalused nii kvaliteedi kui kvantiteedi osas

AI teema on kuum – koolitusi ja infopäevi on palju, kuid oodatud suured muudatused ei tule ülemäära kiiresti või hoiavad asjatundjad toimuvat pigem enda teada. Lumavi blogis andsime ülevaate meie kogemusest AI’ga, kuhu plaanime investeerida ja mis võiks olla ettevõtete esimesed sammud. Me usume, et tootesisu loomise automatiseerimine on suurima potentsiaaliga lahendus. 

Uute toodete kiirem ja kvaliteetsem turuletoomine annab konkurentsieelise. Iga suurema veebikaubamaja unistus on, et ühe klikiga luua valmis täielikult rikastatud tootekataloog, millega on rahul nii maaletooja, turundus- ja juriidikatiim kui ka kliendid.

Peaaegu igaüks oskab ChatGPT abil lihtsate käsklustega enam-vähem korraliku tootekirjelduse saada ning paljud e-poodnikud on üksikute toodete loomisega juba edukalt alustanud (või on sellega alustanud nende allhankijad/töötajad). Kuid kuidas luua automaatikat, mis teeb parema tulemuse väga kiiresti ning mida e-poe juht julgeb igal ajal usaldada?

Infotöötlemise protsessi valmisjoonistamine ei ole keeruline töö, kui seda teha koos oma ala spetsialistidega. Tuleb vastata küsimustele, kust info tuleb, kuidas seda muudetakse ning kuhu see läheb. Samuti tuleb arvestada võimalike uute nõuete ja muudatustega. Vastavalt sellele saab otsustada, kui palju ja millal peaks hindamisse sekkuma inimene ning kuidas tagada kvaliteedikontroll (mida on samuti võimalik automatiseerida).

Lõpptulemusena on võimalik e-poele luua süsteem, mis ühe klikiga loob uutele toodetele teatud info põhjal nõuetele vastava tooteinfo, teeb kvaliteedikontrolli ja pushib veebi. Kui sinu konkurent suudab päevas luua 15 uut toodet, kuid sina suudad teha neid 150 ning seda eri keeltes, hakkab kaalukauss aeglaselt sinu kasuks kalduma nii müügikasvu kui ka paremini juhitud kulude osas. 

PS. Arvesta ka, et tooteinfosse ning AI-sse investeerinud teise valdkonna kaubandusettevõte võib vabalt otsustada toimiva süsteemiga sinu valdkonna tooteid enda veebis kuvada.

Soovin e-poodi kasvatada. Kuidas edasi ja mida arvestada?

Enne iga automatiseerimist on vaja paika panna visioon, milline on lõpptulemus. On kolm eeldust, et alustada oma e-äri moderniseerimist AI potentsiaali ärakasutamiseks.

  1. Juhtkond peab omama ambitsiooni äri skaleerida (sh väljaspoole koduturgu) ning oskama hinnata tehnoloogia potentsiaali turu laiendamisel (sh väline sortiment).
  2. E-poe ja andmerikastamise platvorm võimaldab hallata suurt hulka tooteid ja külastajate koormust ilma mahukate lisaoptimeerimisteta.
  3. Ettevõttes peab toimima tooterikastamine ning seal peab olema sisemine AI entusiast. Ideaalis on see keegi tootetiimist, kellele meeldib idee kasvada lihtsate tekstide kirjutajast või ChatGPT-st copypaste tegijast tooteinfo automatiseerimise administraatoriks (pakkuge parem nimi)

Usume Lumavis, et AI efektiivne kasutuselevõtt nõuab kliendi valdkonna ja sisemiste protsesside tundmaõppimist, mitte tüüpprojekti või standardlahendust. Edu toob see, mida teed konkurentidest teistmoodi ning seda toetab sinu äriga arvestav tehnoloogiline võimekus.

Nagu iga automatiseerimisega, ei tähenda ka AI automaatselt edu ning läbimõtlemata automatiseerimine võib tekitada lisatööd – nii klient kui ka arendaja peavad siin pead kokku panema.

Lumav Commerce meeskonnal on üle 10 aasta kogemus suurte kataloogidega e-poodide arendamisel ja hooldamisel, tooteinfo haldamisel, välise sortimendi kasutuselevõtul ning AI kasutamisel, seega saame anda teie e-poele tehnoloogilise eelise konkurentide ees.

Võta ühendust ja mõtleme koos kas ja kuidas AI võiks sinu e-ärile kasuks tulla.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Kord nädalas

Telli siit e-kaubanduse uudiskiri!

E-kaubanduse nädala olulisemate uudiste ja põnevamate lugude uudiskiri!