Tahad e-poe kiirelt avada? Siin on lihtne ja eelarvesõbralik viis, kuidas see eestikeelsena ühe päevaga veebis püsti seada

Tänu iseteenindusplatvormidele ei nõua kodulehe tegemine enam eriteadmisi. Stereotüüpide kaotamine võtab siiski aega – paljud väikesed ja keskmise suurusega ettevõtted näevad veebisaidi ja e-poe haldamist endiselt heidutava ja kallina, seega otsustavad nad tugineda isiklikule müügile. 

Kui kõik on võrgus, on e-poe (või vähemalt põhilise veebisaidi) puudumine sinu ettevõtte jaoks iseenese saboteerimine. Õnneks on olemas lihtne ja eelarvesõbralik viis, kuidas oma äri ühe päevaga veebis püsti seada. 

Saagem tuttavaks – Mozello – veebilehtede ja e-kaubanduse platvormide ehitaja, saadaval 17 keeles, sealhulgas ka eesti keeles. Alates 2013. aastast on ettevõte pidevalt kasvanud, ulatudes viimastel aastatel 15-35%-ni ja praegu on ettevõttel umbes 80 000 kasutajat enam kui 100 riigist üle maailma. 

Alates esimesest päevast on Mozello keskendunud sellele, et olla nii kasutaja-kui ka eelarvesõbralik tööriist, mis aitab väikestel ja keskmise suurusega ettevõtetel leida tee e-kaubanduse maailma, olenemata keeleoskusest, tehnilistest oskustest või vanusest. 

Vastuseks kasvavale nõudlusele 

Mozello tegevjuht Karlis Blumentals räägib, et iseteenindusliku veebilehe ehitusplatvormi algne idee pärineb 2010. aastast. Tol ajal oli Karlis IT-arendajana tunnistajaks märkimisväärsele nõudluse kasvule spetsialistide järele, kelle ülesandeks oleks kas kodulehtede valmistamine või veebipoe loomine erinevatele klientidele. Kliendi soovitud tulemus oli alati “midagi lihtsat”, kuigi arendusprotsess ei olnud ei lihtne ega odav. 

Siis mõistis Karlis tohutut vajadust automatiseeritud ja kulutõhusa iseteenindusliku veebilehe ehitaja järele, mis avaks väikestele ja keskmise suurusega ettevõtetele uksed e-kaubandusse 

Mozello lahendus sisenes Läti turule 2013. aastal, kuid vastupidiselt meeskonna ootustele jäi tohutu nõudlus olemata. Startup sai oma esimese kliendi nädal pärast käivitumist. Teine klient saabus nädal hiljem ja tempo jäigi aeglaseks. Meeskond otsustas siiski veel mitte alla anda, sest online-kohaloleku väärtus ettevõtete jaoks ainult kasvas, mis lasi eeldada, et ka nõudlus Mozello lahenduse järele kasvab. 

See oli õige otsus ja 2015. aastal hakkas ettevõte kasumit teenima. Pärast positsiooni kindlustamist Lätis sisenes Mozello teistele Euroopa turgudele ja USA-sse.

Platvormi lokaliseerimine kohalike kasutajate edu nimel 

Mozello suurim eelis teiste veebisaitide ehitajate ees on selle kättesaadavus kohalikes keeltes ja kohalik klienditeenindus. Sul on võimalus luua veebisait või netipood oma emakeeles, klientidele, kellele see on samuti emakeel. Lisaks tagab rohkem kui 50 professionaalse disainimalli valik, et sinu looming näeb välja professionaalne, ilma et peaksid palkama veebidisaineri. 

„Paljud e-kaubanduse lahendused on saadaval ainult inglise keeles, justkui oleks see kõigi emakeel. Sama kehtib ka tehniliste oskuste kohta – kodulehe tegemine ei tohiks nõuda kodeerimist ega UX-i disaini tundmist. Mozello soovis näidata, et hõlpsasti kasutatavad platvormid on kättesaadavad kõigile kasutajatele, olenemata nende keeleoskusest ja tehnilistest oskustest. Ja ma võin julgelt öelda, et see läks meil korda,”ütleb Karlis. 

Mozello tegevjuht lisab, et ettevõte näeb tohutut väärtust oma lahenduse lokaliseerimisel keeltesse, millel on vähem kõnelejaid. 

Nagu Karlis selgitab, jätavad globaalsed veebisaitide ja e-kaubanduse platvormide ehitajad sageli tähelepanuta väiksemad keeled, mida peetakse vähem kasumlikuks. Mozello aga sellega ei nõustu. Kohalikud kliendid on üliolulise tähtsusega ükskõik kui suure ettevõtte jaoks. Veebis olemasolek kohalikus keeles on tee eduka ettevõtteni. Mozello toetab väikeseid ja keskmise suurusega ettevõtteid ning on praeguseks lokaliseerinud oma platvormi 17 keelde. 

Veel üks Mozello tugevaid külgi on kohalik klienditugi. Kui telefoni teel pakutakse abi inglise või vene keeles, siis kirjalikult esitatud probleeme lahendatakse ja neile vastatakse kõigis 17 keeles.

Keeltest rääkides paistab Mozello teiste iseteenindusega veebilehtede seas silma ka mitme keele toega – e-poe või veebilehe tegemine mitmes keeles on lihtsasti võimalik, nagu ka ettevõtte kasvades uue keele lisamine, mis võtab aega vaid mõne hiirekliki ja ei nõua veebilehe nullist ülesehitamist. 

„Kuna Mozello on väikeseid ja keskmise suurusega ettevõtteid toetav veebiehitusplatvorm, oleme pannud palju rõhku funktsioonidele, mis on meie klientide äritegevuse arenedes üliolulised. Seega võimaldab oma veebisaitidele uute keelte lisamise võimaluse pakkumine neil kiiresti klientidega kohalikult suhelda ja laieneda teistele turgudele, kui nad selleks valmis on,”kommenteerib Karlis. 

Väärtuse lisamine igale uuele turule 

75% Mozello praegustest kasutajatest asuvad Euroopas. Ettevõte tegeleb aktiivselt laienemisega regioonis ning nende uusimateks turgudeks on Eesti, Tšehhi Vabariik ja Ungari.

Karlis räägib, et üks peamisi aspekte, mida Mozello uuele turule sisenemise kaalumisel analüüsib, on see, kas nende lahendus suudab pakkuda turu klientidele lisaväärtust võrreldes juba olemasolevatega. 

Seega, Mozello nägi, et Eesti, Tšehhi ja Ungari turg saaks kasu iseteenindusplatvormist , mis pakub tuge kohalikes keeltes, integratsioone kohalike makseplatvormidega, värskeid funktsioone, ei mingeid tehingutasusid ja palju muud. 

„Mozello on juba praegu kättesaadav neile, kes räägivad eesti, tšehhi ja ungari keelt. Lisaks pakume kohalike domeeninimede registreerimisi ja kirjalikku kliendituge kõigis kolmes keeles. Samuti oleme hakanud seadistama integratsioone kohalike platvormidega, näiteks makselüüsidega, et tagada maksimaalne kasutajasõbralikkus ja tuua kasu ka teistele kohalikele turuosalistele,“ räägib Karlis edasi. 

Parim, mida iga ettevõtja uuele turule sisenedes teha saab, on keskenduda oma toote või teenuse kasutatavusele – rahulolevad kliendid on alati esmane märk kõrgest kvaliteedist. 

„Mozello põhirõhk on pakkuda Eestile, Tšehhi Vabariigile ja Ungarile pidevalt arenevat, hõlpsasti kasutatavat ja kvaliteetset e-kaubanduse platvormi, mis pakub väärtuslikke teenuseid väikestele ja keskmise suurusega ettevõtetele, võimaldades neil saavutada oma e-kaubanduse eesmärgid lihtsamalt ja kiiremini kui kunagi varem.“ 

Kas ka sina tahad paremini saavutada oma e-kaubanduse eesmärke? Katseta, kuidas sul õnnestub kodulehe tegemine või veebipoe loomine Mozello abiga! Külasta Mozello.ee.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Kord nädalas

Telli siit e-kaubanduse uudiskiri!

E-kaubanduse nädala olulisemate uudiste ja põnevamate lugude uudiskiri!