Numbrid räägivad: kas eestlased armastavad WooCommerce’i või Shopifyd?

Milline e-poe platvorm on parim?Foto: Shutterstock

Kes on kursis e-poodide hingeeluga, teab kindlasti üleilmsest duellist – kumb on kõvem tegija, kas Shopify või WooCommerce.

Üks on kindel: lahingu selle nimel, mis on eestlaste eelistatuim e-poe platvorm, on veenvalt võitnud WooCommerce. Just sel platvormil on üle poole Eesti e-poodidest ning ajas on nende ülekaal pigem kasvanud kui kahanenud.

WooCommerce on kõige olulisem tegija ka kogu Baltikumis, kui vaadelda Maksekeskuse ligi 4000 e-poest koosnevat kliendiportfelli. Seda platvormi kasutavad ligi pooled Eesti, Läti ja Leedu e-poodidest.

Ent kuidas läheb nende suurimal konkurendil? Shopify on Baltikumis väärikal teisel kohal, kuid WooCommerce’ist siiski pikalt maas. Maksekeskuse poodidest ca kolmandik on Shopifyl.

Edasi läheb konkurents tihedamaks. Baltikumi vaates on kolmandal kohal Voog ja seda isegi olukorras, kus Läti ja Leedu turgudel ei tegutseta. Eestis on aga Voog mõneti populaarsem kui Shopify.

Need kolm ongi Baltikumi e-kaubanduse kolm suurt vaala. Vähem kui viieprotsendise kaaluga, kuid oluline platvorm on veel Magento, mis loodud suurte ja mitmekeelsete poodide jaoks. Mõne protsendi kasutusega on ka Prestashop ja OpenCart, mis on WooCommerce’ile väga sarnased, kuid jäävad võimaluste poolest viimasest siiski maha.

Kahjuks ei ole võimalik täpselt hinnata teise kodumaise platvormi Shoproller osakaalu.

Aga kus keerleb raha?

Eelnev ülevaade tugines n-ö paigalduste arvule. Kuid vaadata võiks ka seda, milliseid platvorme kasutavad edukad, aktiivselt tegutsevad ja keskmisest suurema käibega poed. Siin on pilt hoopis teine.

Paigalduste arvult suhteliselt tagasihoidlik Magento ja Magento 2 on suurte poodide valik number üks – Magento poodides tehakse suurim tükk Baltikumi e-poodide tehingute mahust.

Teist ja kolmandat kohta jagavad WooCommerce ja Shopify. Ja seda olukorras, kus Shopify paigaldusi on märkimisväärselt vähem.

Kuigi Eestis on ka palju Voogi poode, on tegemist väga väikeste poodidega ning nende tehingumahud ja käibenumbrid jäävad teistele tugevalt alla.

Toodud ülevaates ei ole arvesse võetud eri liidestustega e-poode, mis võivad kasutada väga erinevaid e-poe platvorme.

Milline e-poe platvorm ikkagi valida?

Enne ühe või teise platvormi kasuks otsustamist tuleb põhjalikult läbi mõelda ja hinnata, milline on tuleviku müügimaht ja kas e-poe üles seadmisega saab hakkama oma jõududega või on selleks vaja kasutada arendaja abi. Oluline on ka uurida, kas eelistatud e-poe platvorm toetab valitud laohaldus-, makse-  ja tarnelahendust.

Milline platvorm millistel tingimustel valida, selle kohta saab pikemalt lugeda siit blogipostitusest. Toome järgnevalt ära kolme turuliidri võrdluse.

WOOCOMMERCE

Plussid:

1. Tasuta, avatud lähtekoodiga. Maksta tuleb siiski veebimajutuse tasu.

2. WordPressiga seotud. Kes juba kasutab WordPressi, sel on kõige lihtsam valida Woocommerce.

3. Väga paindlik, lihtsasti kohandatav ja intuitiivne.

Miinused:

1. Kohati võib vaja minna ka tehnilisi teadmisi, kasutada arendaja abi.

2. On tarkvara selle klassikalises tähenduses, samal ajal kui Shopify ja Voog toimivad pilveteenusena.

SHOPIFY

Plussid:

1. Väga kasutajasõbralik ja lihtne. Palju on kaupmehe jaoks juba valmis tehtud ning üldjuhul saab e-poe alustamisega hakkama iga vilunud arvutikasutaja.

2. Mugav ja turvaline. Pilvelahenduse puhul ei pea muretsema serveritega seotud hooldustööde eest, Shopify hoolitseb tarkvara ja selle turvalisuse eest.

Miinused:

1. Kallis. Olenevalt paketist on kuutasu 24–289 USA dollarit, lisandub teenustasu iga e-poe tehingu pealt. Shopify plus kuutasu ulatub isegi 2000 dollarini.

2. Kohandamisvõimalused võivad olla piiratud. Enne e-poega alustamist tuleks järele uurida, kas platvorm toetab sinu valitud makse- ja tarnelahendust. Maksekeskuse Shopify liidestuse kohta saab lugeda siit.

VOOG

Plussid:

1. Lihtne. Valmis ja kohandatavate kujundusmallide abil saab e-poe kiiresti üles ehitada, arendaja abi pole tavaliselt vaja.

2. Eesti firma, eestikeelne klienditugi. 

3. Sobib poodidele, kellel on müügil väike arv tooteid.

Miinused:

1. Tasuline. Võrreldes Shopifyga on pakettide hinnad siiski odavamad: 11–39 eurot kuus, üldjuhul rakendub ka teenustasu tehingutelt.

2. Arendus- ja kohandamisvõimalused on väiksemad kui suurtel e-poe platvormidel.

3. Suure tootevalikuga poodidele ei sobi.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Kord nädalas

Telli siit e-kaubanduse uudiskiri!

E-kaubanduse nädala olulisemate uudiste ja põnevamate lugude uudiskiri!