Jõulud on aeg, mil inimesed tegelevad kingituste ostmise, kodu kaunistamise ja piduroogade valmistamisega täie pühendumusega. Üha rohkem pöördutakse sel ajal ka e-kauplejate poole. Loodetavasti aitavad järgnevad nõuanded valmistuda lähenevateks jõuludeks rahulikult ja meeldivalt.
E-kaubanduses on tempo ostuöödel ja pühade-eelsel perioodil enamasti nii kiire, et võib pingetaluvuse viia viimase piirini. Selleks, et muuta jõulud nauditavamaks ka e-kauplejatele, tuleb veebisait pühadeks aegsasti ette valmistada.
Enne kui sukeldute jõulumüügi hooaega, veenduge, et e-poe veebisait on klientide suurenenud huviks igati valmis. Testige veebisaidi kiirust ja laadimisaegu ning lahendage kõikvõimalikud probleemid, et tagada sujuv ostukogemus. Kaalu ka võimalust viia oma serverid pilve, mis suudab automaatselt reguleerida jõudlust vastavalt nõudlusele.
Väga oluline on, et maksete töötlemine oleks turvaline, kolmandate osapoolte integratsioonid värskendatud ja klienditeave usaldusväärselt hoitud. Ära ei tohi unustada ka varukoopiate loomist ja turvameetmeid, mis aitavad lahendada ootamatult tekkivaid probleeme.
Loo pühadeks e-kaubanduse strateegia
Kui e-pood on tehniliselt valmis, siis tasub veel kord läbi mõelda tootevalik ja müügistrateegia. Kaaluda võiks uute, eriti temaatiliste toodete lisamist. Esile võib tõsta nii üksiktooteid kui ka komplekte. Müügi suurendamiseks võiks kasutada mitut müügikanalit, sealhulgas sotsiaalmeediat ja platvorme nagu Amazon või Eestist kaup24 ja näiteks astri.ee, kui seadused ja tingimused seda lubavad.
Oluline on üle vaadata ka laoseis – veenduge, et teil on piisavalt kaupa, et suurenenud nõudluse tõttu ei jääks keegi ihaldatud esemetest ilma.
Kuidas klienti ligi meelitada?
Selleks, et klient e-poe üles leiaks, tuleb ta üles leida juba enne tipphooaega. Sellele aitavad muuhulgas kaasa suunatud reklaamid Facebookis ja Google’is – nende kaudu jõuab sõnum õige sihtrühmani. Alahinnata ei tohi ka e-posti teel tehtavat turundust: seda kanalit pidi tasub eksklusiivseid pakkumisi saata varasemalt e-poes ostelnud klientidele.
Tugev mõju on kampaaniatel: võistlused, allahindlused, tasuta tarne või lojaalsusprogrammid on vaid mõned ideed, mida tasub kasutusele võtta, et suurendada pühadeaegset müüki.
Analüüsi lõpetamata oste
Lisaks eelmainitule on mõistlik teha hüljatud ostukorvide analüüse, et mõista, miks mõned ostud jäävad pooleli ning leida lahendusi nende lõpuni viimiseks.
Väga olulisel kohal on ka tarneaeg! Seega tuleb leida viise, kuidas tagada kiire ja selge tarne.
Ära unusta puhkust ja akude laadimist!
Isegi pühade eel, ostlemise kõrghetkel, ei tohi unustada puhkust. Nii kaupmees kui ka klient peavad leidma tasakaalu kingituste ostmise ja müümise ning lõõgastumise vahel.
Selleks, et kõik ei kuhjuks viimasele minutile, tasub ettevalmistustega alustada juba novembris. Nii väldid ostupaanikat ja järjekordi. Selge ostunimekiri ja läbimõeldud kingiideed aitavad vähendada nii ületarbimist kui ka otsustamisstressi.
Nii endale kui oma klientidele tasub meelde tuletada, et e-poed on ideaalne lahendus, et säästa aega ning võrrelda tooteid ja nende hindu erinevates veebipoodides.
Samas ei tohi oma plaanidesse ka liigselt kinni jääda – vajaduselt tasub asjadele läheneda loovalt. Kohandades tegevuskava vastavalt olukorrale säilib paindlikkus plaanides.
Kõige olulisem on aga mitte unustada jõulude tähendust – väärtusta ühist aega rohkem kui kingitusi!