Ära passi: 3 head põhjust, miks oma äri nüüd ja kohe internetti kolida!

Kui sinu äri pole veebis, siis pole seda olemas. Sellest blogipostitusest saad teada, miks tasub äri internetti kolida.Foto: Shutterstock

E-kaubandus on tõusutrendis. Möödunud aastal oli keskmine e-ostlemise kuukäive Eestis 300 miljonit eurot. 2019 alanud pandeemia ja üldse viimased aastad on olnud e-kaubanduse märkimisväärseks kiirendiks, tuues internetti palju ärisid, mis varasemalt tegutsesid pigem lokaalsetena, näiteks ka toidukaupluseid.

Sellest artiklist saad teada, miks on praegu e-poe loomine enda äri kasvamiseks eriti vajalik. Kui mõned aastad tagasi oli e-poe olemasolu konkurentsieeliseks, siis praegu on see hädavajalik pelgalt konkurentsis püsimiseks. Seega, kui sa tegutsed kaubanduses, kuid sul pole veel e-poodi, siis on viimane aeg härjal sarvist haarata ja e-poe valmistamine ette võtta.

1. E-poe tegemine on lihtne viis müügi kasvatamiseks

Eesti e-kaubanduse liidu andmetel on koroonakriis kasvatanud Eesti e-poodidest ostjate arvu ligi 50 protsenti. E-kaubandus moodustab vähemalt 20-protsenti kogu jaekaubanduse mahust. Eestis ostetakse kõige enam pangalingi maksekorraldusega. Lausa 76-protsenti ostlejatest kasutab pangalinki.

E-poe tegemises pole midagi müstilist, keerulist ega kuulu enam ammu ainult IT-meeste pärusmaale. Tegelikkuses on e-poe loomine tehniliselt jõukohane igaühele, kel vähemalt keskmisel tasemel arvutioskus, ning e-poe majandamine ehk sisuline pool on üsna sarnane tavakaubandusele. Aga millest alustada?

Nagu uute tegevuste puhul ikka, alusta eesmärgi sõnastamisest. Lihtsalt kuskilt otsast pihta hakkamine, ilma selge visiooni ja plaanita viib harva (kiire) eduni. Mõtle läbi, kui suuremahulist e-poodi sa vajad?

Kui su tooteportfell on suur ja soovid hakata tegutsema ka rahvusvaheliselt, siis on parim valik tarkvarapõhine platvorm, näiteks WordPress, Magento või PrestaShop. Nende tundmaõppimine nõuab küll mõnevõrra rohkem pühendumist, kui mõne pilveplatvormi (Voog, Wix, Shopify, Shoproller) puhul, kuid pakub samas rohkem võimalusi ning teenib ettevõtte huve ka pikemas perspektiivis.

Veebihai soovitab: loo e-pood WordPressi peale, kuna sellel on tohutul hulgal erinevaid kujundusmalle ning lisaks tasuta e-poe rakendus (WooCommerce).

2. E-pood on hea viis klientidega suhtlemiseks

Hea e-poe valmistamine algab ka korralikust turu-uuringust. Tutvu oma konkurentidega, vaata, mida ja kuidas nemad pakuvad. Ja siis tee ise paremini! Kindlasti pole mõistlik teisi kopeerida ehk nende järel sörkida, vaid olla ise teenäitajaks ning leida see miski, millega teistest eristuda. Konkurents on e-kaubanduses tihe!

E-kaupmehena on sul suurepärane võimalus luua oma klientidega usalduslik suhe, mis tavakaubanduses oleks eeskätt kinnisevõitu eestlastega pigem keeruline. Veebis leidub hulgaliselt tööriistu, mille abil saab jälgida klientide ostukäitumist, nende eelistusi, küsida interaktiivselt ning vahetult tagasisidet ja selle abi oma äri aina paremaks arendada. Samuti pakub e-kaubandus mitmekülgseid võimalusi oma klientidega suhtlemiseks eri turunduskanalites – saada neile sisukaid uudiskirju, loo Instagrami oma fänkond või suhtle nendega aktiivselt Facebookis.

Viska statistikale pilk peale! Mida numbrid räägivad? Kuidas kliendid rahul on?Foto:  www.veebihai.ee/freepik.com

3. Kui su äri pole internetis, siis pole seda olemas

Kõlab ehk karmilt, kuid paraku nii see on. Rahvusvaheliste uuringute andmetel tehakse 90-protsenti esmastest tooteotsingutest ja 60-protsenti ostudest läbi mobiili. Seega on ülimalt oluline, et ka sinu äri otsingumootoris esile tuleks!

Kui oled seni mõelnud, et oma poe veebi kolimine on tohutult ajamahukas ning suur ettevõtmine, siis see ei vasta tõele – lihtsa e-poe võib püsti panna isegi 24 tunniga. Üldjuhul käib e-poe asutamine ka ilma suurema investeeringuta, seega sisenemisbarjäär e-kaubanduse maailma on väga madal. See loob aga tiheda konkurentsi ja kliendi tähelepanu võitmise nimel tuleb teadlikult tegutseda.

E-poe arenduse juures on ehk kõige ajamahukam töö veebipoele sisu loomine ehk tootefotode ning lühikirjelduste tegemine. Siinkohal aga ei tohiks allahindlust teha ega midagi n-ö põlve otsas valmis nikerdada. Eeskätt fotod on e-poes väga tähtsal kohal! Kuna e-poes ei saa toodet kätte võtta, seda igast küljest uurida ega sellega sidet luua, siis selle töö peab ära tegema foto (või hoopis video!) koos tooteinfoga. WordPressile ehitatud e-pood võimaldab mugavalt ka seda lahendust kasutada.

Õige aeg tegutsemiseks oli eile

E-poe avamine pole tõepoolest mingi raketiteadus. Tarvis on vaid soovi, plaani ja soovitavalt ka natuke stardikapitali arendustööks ja/või kvaliteetse sisu loomiseks. Laias plaanis sarnaneb e-kaubandus tavakaubandusega: hooli oma klientidest ja paku neile parimat võimalikku teenust, hoia nendega aktiivselt ühendust läbi oma peamiste turunduskanalite ja ole ise valmis pidevalt muutuma, õppima ja üha edasi arenema.

Eesti Panga andmetel oli 2022. aastal e-kaubanduse käive Eestis 3.54 miljardit eurot. On selge, et e-kaubandus on tulnud, et jääda!

Kui e-poe valmistamine tundub keeruline, siis võta ühendust Veebihaiga, kirjutades neile info@veebihai.ee. E-poe avamine on väärt investeering!

Märksõnad: , ,

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Kord nädalas

Telli siit e-kaubanduse uudiskiri!

E-kaubanduse nädala olulisemate uudiste ja põnevamate lugude uudiskiri!