Veebisait on tööriist, mida ei tohi alahinnata. Selle tähtsus on aastatega kasvanud ning tänapäeval on see kohtumispaigaks ettevõtte ja potentsiaalse kliendi vahel. Igaüks meist võib luua uue veebisaidi, kuid ainult vähesed saavad uhkust tunda tõeliselt tõhusa veebisaidi üle.
Mida üldsegi tähendab “tõhus veebisait“? Millised on selle omadused, mis eristavad seda mittetõhusast saidist?
Selles blogipostituses anname sulle mõned lihtsad, kuid kasulikud nipid, kuidas luua atraktiivset kodulehte ja tagada seeläbi kliendile võimalikult mugav kasutajakogemus.
Alusta logost
Pole olemas paremat asja sinu või sinu ettevõtte identifitseerimiseks, kui seda on logo. Logo oled sina, ettevõtte lugu ja pakutavad teenused. Logo ja bränd peavad olema kindlalt äratuntavad ja veebisaidil selgelt nähtavad.
Meie jaoks, kes loeme vasakult paremale, on oluline, et saidi logo ja nimi oleksid paigutatud lehel vasakule ülemisse ossa. Tihti pannakse logo ka lehe keskele, kuid see peaks alati jääma lehe päisesse.
Hästi korraldatud menüü
Saidi menüü peab olema asetatud nähtavasse piirkonda ja see võiks olla päises või spetsiaalses jaotises. Menüü võib olla nii paigalolev, rippmenüü, avaneda klikkides või olla laiendatav hiirega (kui kasutaja viib hiire ühe peamise nime kohale, avanevad alajaotised).
Menüü liigendus sõltub sisu arvust ja tüübist: kui teave on piiratud, nagu ettevõtte veebisaidil, piisab staatilisest menüüst. Igal juhul on heaks tavaks kasutada 5–7 põhisektsiooni ning need võiksid olla ühel real või täpselt üksteise all, et mitte ajada kasutajat segadusse.
Viimasel ajal on väga moodi läinud tihendatud menüüd küljel, üldiselt vasakul, mida nimetatakse ka hamburgeri menüünupuks. Selle tunneb ära kolmerealise ikooni järgi: see menüü on hea variant eelkõige veebisaitide mobiiliversioonis. Kui menüü pole hästi struktureeritud, on saidi sisu avastamine keeruline. Lahendus pole ka kogu sisu panemine ainult avalehele!
Enamlevinud vigade vältimiseks pööra tähelepanu:
- Kui lehe nimi ei anna piisavalt hästi edasi selle sisu, siis riskid sellega, et kasutaja on segaduses ja tal on raske navigeerida. Ta ei pea arvama, mida leht sisaldab, vaid ta peab aru saama sellest juba enne lehe avamist. Parem on vältida liiga pikkade nimede kasutamist.
- Kataloogide ja kategooriate koostamine. See pole alati lihtne, kuid seda tuleb sageli teha, näiteks tootekataloogi jaoks. Proovi järgida kõige kuulsamaid saite või üldtunnustatud poode, luues loendeid toote, kaubamärgi, tähestiku ja omaduste järgi.
Allikas: Veebihai
Sisu on number üks
Veebisaidi keskosa koosneb tavaliselt tekstist ja meedia sisust, mida saab graafiliselt seadistada erinevatel viisidel: näiteks mitme erineva galeriilõiguga või luues plokke, kus on nii pildid, tekst kui ka videod.
Isegi vormindustasandil on valikud erinevad, sõltuvalt vajadustest ja esteetilistest eelistustest: võid joondada lehe kas vasakule või paremale, kasutada nii pealkirja kui alapealkirja või lihtsalt pealkirja. Valikud on lõpmatud: iga saiti saab luua ja kohandada täpselt nii, nagu soov on.
Lühikesed tekstid, mis sobivad veebi
Me kõik teame, et tüüpiline internetikasutaja viibib lehel vaid paar sekundit ning just sellepärast peavad tekstid veebisaidil olema lihtsalt loetavad ja eelkõige võimalikult lühikesed. Mõtleme võrdluseks paberil või mujal olevale tekstile – veebis leiduv tekst peab olema midagi teistsugust.
Veebis loeme teistmoodi, üldjuhul vähe ja kiiresti. Niisiis, veebisaidil peavad tekstid olema lühikesed ja tõhusad. Hästi koostatud ja tabavad pealkirjad võivad kasutajat meelitada tegelikult rohkem lugema. Kokkuvõtted või lühitutvustused tulevad samuti kasuks. Lisada tasub ka erinevat statistikat ja väliseid linke.
Tekstistiilide osas järgi sellist lähenemist: olulisemad sõnad kirjuta rasvases kirjas, proovides samas luua kiirelt mõistetava ja tähendusrikka teksti. Soovitame vältida joont teksti all, kuna see on reserveeritud linkidele. Jäta lehele ka piisavalt tühja ruumi – parim praktika on liigendada tekst lõikudeks ja vältida kogu teksti kirjutamist ühe suure plokina.
Veel üks hea nõuanne: ära pane liiga palju asju (tekste, linke, pilte) samale lehele.
Efektiivne kontaktivorm
Sa ei pruugi seda teada, kuid mõnikord piisab mõnest väikesest muudatusest kontaktivormis, et saada palju rohkem kliente ja suurendada müüki.
Pole juhus, et isegi suurematel ja kuulsamatel veebisaitidel toimub kontaktivormis aja jooksul muudatusi, sest optimeerijad otsivad alati just seda kõige tõhusamat vormi.
Kontaktvorm on peamine kanal, mille kaudu kliendid saavad sinuga otse ühendust võtta.
Sellegipoolest näeme paljudel saitidel kõigest e-posti aadressi, mida kliendid saavad vajaduse korral kopeerida mujale. See pole aga kuigi efektiivne: enamik internetikasutajaid ei võta seda lisasammu ette, sest nad ei viitsi avada oma meiliboksi ja kopeerida sinna aadressi. Kui aga pakute kontaktvormi otse lehel, saab kasutaja saata sõnumi kõigest ühe klikiga.
Huvitavad blogipostitused
Blogimine, ehkki see on aeganõudev tegevus ja vajab teatud püsivust, on veebisaidi jaoks väga kasulik. Ja mitte ainult sellepärast, et see võimaldab kasutajatel paremat teavet saada ja sinu saidil ostu sooritada, vaid ka seetõttu, et blogitekstides kasutatud märksõnade kaudu võid saada otsingumootoritega lähedaseks sõbraks. Seeläbi võib sinu leht olla esimeste tulemuste seas, kui keegi teie valdkonna teenuseid või tooteid otsib.
Uus sisu toob uusi kliente ja Google soosib sinu veebilehte, kui sa oma veebilehe sisu pidevalt uuendad ja sinna midagi värsket kirjutad.
Esteetilisel tasandil on tähtis piltide ja videote, aga ka teksti kvaliteetne sisu. Kui blogiartiklid on huvitavad ja hästi kirjutatud, on rõõm neid sirvida ja nii võivad sinu olemasolevad ja ka tulevased kliendid veelgi kauemaks sinu saidile jääda. Veendu, et lugemist hõlbustaksid esile tõstetud lõigud ja märksõnad, et silm saaks puhata ja viiks tähelepanu sellele, mis näib olevat artikli fookuses.
Kas oled sotsiaalmeedias?
Saidi tõhususe suurendamisel on äärmiselt tähtis, et oleksid aktiivne ka sotsiaalmeedia võrgustikes, vähemalt peamistel platvormidel, nagu näiteks Facebook, Instagram, Twitter või LinkedIn. Luues ettevõtte profiili või lehe, tõmbad veebisaidile veelgi rohkem tähelepanu. Näiteks saab ka seal jagada artikleid ja blogipostitusi.
Sotsiaalmeedia ühendub saidiga, muutes selle nähtavamaks. Tihti pööratakse suuremat tähelepanu profiilidele, millel on rohkem jälgijaid, sellepärast on kasulik, kui lisad sotsiaalmeedia sektsiooni oma veebisaidile, et kutsuda kõiki saidi külastajaid sinu ettevõtet ka sotsiaalmeedias jälgima. Ja kui soovid, et sind saadaks veelgi suurem edu, saad nähtavuse või külastuste suurendamiseks luua sponsoreeritud kampaaniaid.
Hoia kontakti uudiskirjade teel
Meiliturundus võimaldab suurendada veebisaidi efektiivsust. Selle maagilise tööriista kaudu saab (kui potentsiaalne klient seda soovib) saata pidevalt e-posti teel personaliseeritud pakkumisi või uudiskirju. Nii suurendad kasutaja veebisaidile sisenemise tõenäosust ja haarad tema tähelepanu.
Selle tulemusena suureneb tõenäosus, et kasutaja suundub sinu tooteid või teenuseid ostma. Uudiskirjades võid kirjutada ettevõtte uudistest või uute artiklite avaldamisest blogis.
CTA ehk kutse tegevusele
Call to Action (CTA) ehk kutse tegevusele on turundustermin, mis viitab järgmisele sammule, mida turundaja soovib oma publiku või lugejaga teha. CTA-l võib olla otsene seos müügiga, mis kutsub ostma teenust või toodet. CTA on tavaliselt ala, mille oled saidi külastajale määranud, see võib olla kas info- või reklaamleht, mis kutsub ka sisestama oma kontaktandmeid.
Ettevõtja seisukohalt on kutsed tegevusele väga olulised, sest need võimaldavad suunata külastajat soovitud suunas ja pakkuda välja spetsiaalselt tema jaoks loodud sisu.
Kodulehtede valmistamine hõlmab erinevaid elemente ja lisasid, mis mõjutavad veebisaidi tõhusust ning see ei ole juhuslike valikute tulemus! Rakendades eelnimetatud nippe, võid olla kindel, et sinu veebisait on tõhus ja kasutajasõbralik.