Kasumlik turundusstrateegia: kes on teie sihtklient ja mida teevad konkurendid?

1. osa

Selles loos jagab Veebihai nippe, kuidas jõuda oma sihtkliendini ja luua kasumlik turundusstrateegia.Foto: www.veebihai.ee/freepik.com

Me kõik teame, kui oluline on korralik äriplaan. Te ei mõtle (loodetavasti) kunagi uue äriga tegelema hakkamisest, kui teil puudub hea äriplaan. Üllataval kombel ei näe aga paljud meist piisavalt vaeva tugeva turundusstrateegia loomisel.

Kui soovite kliente, siis peate ise aktiivne olema – peate nad ise üles leidma ning neile teada andma, et olete olemas. Ainus viis selleni jõuda on luua tugev turundusstrateegia.

Turundusstrateegiast on aga nii palju rääkida, et Veebihai tegi sel teemal kaheosalise seeria.

Esimeses osas räägitakse strateegia paika panemisest, sihtkliendi profiili loomisest ja konkurentide analüüsimisest.

Turundusstrateegia koostamine ja  planeerimine

Smart Insightsi uuringu kohaselt puudub 46 protsendil kaubamärkidest kindlaksmääratud digitaalne turundusstrateegia, 16 protsendil on see strateegia küll olemas, kuid seda pole veel ellu viidud. See tähendab, et enam kui pooled ettevõtted ei saa endale nii palju tähelepanu ja kliente, kui nad võiksid, ning seda ainult seetõttu, et inimesed ei teagi, et nad olemas on.

Kui teil pole turundusstrateegiat, tekib oht suunatu ettevõtte tekkeks, mis raiskab raha kanalitele, mis ei anna tulemusi, ning kaotate lihtsalt potentsiaalseid kliente oma konkurentidele.

Õnneks ei ole oma ettevõtte turundusstrateegia loomine sugugi keeruline. Siin on neli sammu, mis tuleb astuda toimiva turundusstrateegia väljatöötamisel.

Kas teie ettevõttel on korralik turundusstrateegia?Foto:  www.veebihai.ee/freepik.com

Tundke oma sihtklienti!

Turundusstrateegia loomisel tuleb esimese sammuna teadvustada, kellele teie turundus on suunatud. Nii on võimalik tagada, et turunduspingutused on fokuseeritud ning saate oma investeeringust maksimaalset kasu.

Üheks levinud viisiks on ostja isiksuse loomine. Ostja isiksuse loomise järel saate olla kindel, et teete turundust inimestele, kes on päriselt teie poolt pakutavast huvitatud. Vastasel juhul on teie turundusstrateegia võrdväärne tänaval pappkastis istuva mehega, kes karjub läbi ruupori suvaliste inimeste peale.

Mõelge, milline teie ideaalklient võiks välja näha. Mõelge hoolikalt pisidetailidele ja looge nimekiri demograafilistest andmetest, mis teie kliendile iseloomulikud on. 

Responsive Inbound Marketing soovitab ostuisiksuse kavandamisel vastata nendele suurtele küsimustele:

  • Asukoht: kus nad elavad?
  • Asukoha välistamine: kus nad ei ela?
  • Vanus: milline on vanusevahemik?
  • Sugu: mis soost nad on?
  • Huvid: millised huvid neil on?
  • Haridustase: milline on nende haridustase?
  • Ametid: mis alaga teie kliendid tegelevad ning mis tüüpi ametid neil on?
  • Sissetuleku tase: milline on nende sissetuleku vahemik?
  • Suhteseis: milline on nende suhteseis?
  • Keel: mis keelt nad räägivad?
  • Lemmik veebilehed: mis tüüpi veebilehti nad sageli külastavad?
  • Ostumotivatsioon: miks nad tahavad teie toodet osta?
  • Ostumured: millised mured neil seoses teie tootega esineda võivad?
Milline on teie kliendi persoona?Foto:  www.veebihai.ee/freepik.com

Ostja isiksuse loomiseks on vaja siiski midagi enamat kui lihtsalt oma sihtkliendi demograafilistest andmetest nimekirja koostamine. Peate tundma oma sihtklienti sama hästi kui oma lähedast või sõpra, kellega juba sel nädalavahetusel välja läheksite ja mõned joogid teeksite.

Nagu me kokkupuudetest oma enda sõpradega teame, võivad nad olla üllatusi täis. Seega on ka ostja isiksuse loomisel üks suuremaid vigu, mis tekkida võib, oletuste tegemine.

Pange need isikud proovile, intervjueerige neid ja saage päris andmeid. Kõige lihtsam on hakata ostja isiksust otsima oma olemasolevate klientide seast – vaadake ja hinnake, millised nad on.

Paluge neil võtta 10 minutit intervjuuks või saatke neile lihtne küsitlus. Intervjueerige ka inimesi, kes ei ole veel teie kliendid, kuid kes sobivad teie sihtkliendi profiiliga.

Leidke viis, kuidas motiveerida inimesi teie intervjuus osalema, näiteks pakkuge neile oma poes allahindlust või tasuta toodet. Mis iganes lahendusega te ka välja ei tuleks, peaks eesmärgiks olema saada teada, mida inimesed teie poodi nähes tegelikult mõtlevad.

Võib tekkida ahvatlus seda osa ilustada ja mõelda, et kõik on juba paigas. Kuid tegelikult on nii, et mida rohkem aega te oma ostja isiksuse loomise peale kulutate, seda efektiivsem on lõpuks teie turundusstrateegia.

Kui teate, milline on teie sihtklient, saate asuda turundusstrateegia loomise järgmise sammu juurde.

Analüüsige oma konkurente

Ükski ettevõte ei eksisteeri vaakumis, isegi mitte siis, kui te olete ainus kaubamärk turul, mis tegeleb oma väga spetsiifilise nišialaga. Varem või hiljem hakatakse teile konkurentsi pakkuma ning konkurentidel tekivad omad ideed, kuidas endale kõige paremini kliente saada. Seetõttu on konkurentsianalüüsi loomine äärmiselt oluline osa tervikust.

Konkurentsi uurimisse tasub aega investeerida.

Konkurentsi analüüsimise eesmärgiks on leida võimalusi, mida te saaksite teistest paremini või teistmoodi teha.

Tegemist ei ole konkurentide iga liigutuse kopeerimisega. Pigem on see vajalik, et saaksite:

  • uurida välja, mis nende jaoks toimib ja seda ise paremini teha;
  • avastada kasutamata jäänud võimalusi.

Aeg-ajalt võiks ka oma konkurentide sotsiaalmeedia kontosid uurida.

Kes on teie konkurendid? Mida saaksite neist paremini teha?Foto:  www.veebihai.ee/freepik.com

Kui teil just pole kellegi teisega, kes tegutseb samas nišis, nii head suhet, et saaksite temaga telefonitsi turundusstrateegiast rääkida, tuleb ilmselt ise jahile minna.

Üheks võimaluseks, kuidas saada aimu, milliseid turunduskanaleid teie konkurendid kasutavad, on minna otse nende klientide juurde ja uurida välja, mida nad ütlevad.

Seda saab teha lihtsasti sotsiaalmeedia jälgimisseadmega Mention, mis võimaldab kiiresti veebi skaneerida, et leida teie konkurentide mainimisi internetis ja sotsiaalmeedias. Saate analüüsida online-arutelusid, mis teie konkurendi kohta käivad ja mis kõige olulisem – millised online-kogukonnad nende ümber tekivad.

Sukelduge nendesse aruteludesse ning vaadake, kas teil õnnestub saada teada, milliseid tooteid inimesed ostavad, kuidas nad nendest teada said ning kas nende kogemus on olnud positiivne või negatiivne. Uurige, milliseid kampaaniaid ja pakkumisi neile sotsiaalmeedia kaudu tehakse.

Teine suurepärane leht, mida oma konkurentide online-turundusstrateegia jälgimiseks kasutada saab, on MozOpen Site Explorer.

Moz võimaldab uurida, milliseid väliseid linke teie konkurendid saavad. See võib anda teile uskumatult väärtuslikku infot selle kohta, milline on nende sisu strateegia või kas neil see üldse olemas on, ning potentsiaalselt ka seda, kus nad ennast internetis reklaamivad.

Saate uurida, millised on nende peamised lehed ning milline on nende kõige populaarsem sisu, ja kasutada nende edu, et saada abistavaid ideid ja inspiratsiooni selle kohta, milline teie enda linkide ehitamise strateegia võiks olla. Vaata eduka linkide ehitamise SEO strateegia kohta lisainfo saamiseks seda postitust. (ilmub peatselt!)

Viimase meetodina võib soovitada nende e-posti uudiskirjade nimekirjaga liitumist, et näha, milline on nende e-posti strateegia. Sel teel saate teada, millised on nende e-turunduse pingutused, kuid see annab hea ülevaate ka nende üldisest strateegiast.

Tellige oma konkurentide uudiskirjad. See annab võimaluse näha, millist e-posti strateegiat nad kasutavad.Foto: www.veebihai.ee/freepik.com

Saate näiteks teada, kui nad tulevad välja mõne uue tootega ning kuidas nad seda teevad. Või kas nad püüavad suurendada huvi mõne teie tootega sarnase toote vastu. Haarake härjal sarvist ja uurige, mis toimub.

Muidugi on olemas veel kümneid tööriistu ja meetodeid, mida oma konkurentide uurimiseks kasutada saab. Kuid ka siin esile toodud peaks andma teile piisavalt häid mõtteid, millest peale hakata.

Järgmises blogipostituses tuleb juttu turunduskanalite valimisest ja sellest, kuidas õigesti eesmärke seada.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Kord nädalas

Telli siit e-kaubanduse uudiskiri!

E-kaubanduse nädala olulisemate uudiste ja põnevamate lugude uudiskiri!