Kujuta ette, et oled bussi oodates telefonis ja sirvid veebipoodi, et midagi kiiresti ära osta. Sa leiad midagi huvitavat, aga leht ei lae korralikult, tekste on raske lugeda ja nupp “Lisa ostukorvi” on nii väike, et sõrmega pole lihtsalt võimalik sellele pihta saada. Kui tihti sa sellisel juhul alla annad ja ostu tegemata jätad? Ilmselt päris tihti. Sama asi juhtub ka sinu klientidega, kui sinu e-pood pole mobiilisõbralik.
Me elame ajastul, kus enamik inimesi kasutab oma telefoni, et otsida tooteid ja teha oste – umbes 70% kogu veebiliiklusest tuleb praegu mobiilseadmetest. Kui sinu pood pole mobiilile optimeeritud, kaotad hulga kliente juba enne, kui nad on üldse ostukorvi jõudnud. Kui sinu leht ei kohandu ekraaniga või poes on raske navigeerida, siis lähevad sinu potentsiaalsed kliendid konkurendi juurde, kus ostmine on sujuvam ja mugavam.
Aga mobiilisõbralikkus ei tähenda ainult seda, et veebileht “töötab” telefonis – see peab olema sujuv, kiire ja intuitiivne, ning siin astuvad mängu tehnilised detailid, millele paljud esialgu ei mõtle.
Kiirus loeb
Mõtle näiteks mõne toidupoe (Rimi, Selver jms) rakenduse peale. Kujuta ette, et sa oled valmis tellimust esitama, aga leht hakkab aeglaselt laadima, just siis, kui sul on kiire või oled näljane. Kui see võtab kauem kui kolm sekundit, on suur tõenäosus, et sa kaotad huvi ja loobud ostust – ja statistika kinnitab, et sellise viivituse puhul lahkub 53% kasutajatest. Seega on oluline, et veebiarenduses seataks prioriteediks muuhulgas ka lehe laadimiskiirus, sest sujuv ja kiire navigeerimine on eriti oluline mobiilis.
Siin tulevad mängu tehnilised lahendused, nagu veebi jaoks optimeeritud pildivormingud ja asünkroonne laadimine, mis tähendab, et kõige tähtsamad elemendid (näiteks pildid ja “Lisa ostukorvi” nupud) laetakse kõigepealt, tagades, et kasutajal oleks kohe nähtav sisu, millega “suhelda”. Ütleme näiteks, et müüd aksessuaare ja pildid on aeglased laadima. Piltide optimeerimine võib otseselt mõjutada müüki, sest aksessuaarid on visuaalne toode – klient peab neid kohe ja selgelt nägema.
Mobiilimaksete integratsioon ja turvalisus
Kas oled kunagi poes, kus puudub mobiilimakse võimalus? Näiteks soovid osta uut telefoniümbrist ja oled mobiilis – lootes kiiresti maksta Apple või Google Payga. Aga tuleb välja, et see funktsioon puudub ja pead oma kaardi andmeid käsitsi sisestama. Seda nähes mõtlevad paljud inimesed: “Ah, jätan hilisemaks.” Ja tihti see hilisem aeg ei tulegi, sest lihtsama makseprotsessiga konkurent võib need ostud endale napsata.
Mobiilimaksevõimalused on eriti olulised, sest kliendid ootavad tänapäeval, et nende lemmikmaksevahend oleks lihtsalt ühe klikiga kättesaadav. Veelgi enam, mobiilimaksete puhul on väga tähtis, et need vastaksid turvanõuetele, pakkudes kliendile kindlust, et maksed on turvalised.
Näiteks kui müüd elektroonikat ja saad integreerida kiire maksesüsteemi, kus klient saab toodet ostukorvi lisada ja sekunditega maksta, suureneb ostu sooritamise tõenäosus märkimisväärselt. Erinevate uuringute põhjal on teada, et mobiilimaksed suurendavad konversioonimäära – see tähendab rohkem lõpetatud oste ja vähem hüljatud ostukorve.
UX ja disain
Paljud e-poed keskenduvad küll ilusale kujundusele, aga unustavad, et mobiiliekraan on väike ja igasugune ebamugavus võib kliendi kiiresti eemale peletada. Näiteks pikk ja keeruline menüü – kui klient peab mitu korda tagasi kerima, et leida vajaliku kategooria, on tal üsna tõenäoliselt kannatus otsas. Või veelgi hullem: väikesed tekstid, mida peab pidevalt suurendama.
Oled kunagi proovinud tellida mööblit või kodusisustust mobiilist? Kui kirjeldused on liiga pikad ja lõputult keritavad, kaotad huvi ja lahkud lehelt. Samas, kui iga toote juures on selge ja kompaktne info ning hästi paigutatud pildid, muutub sirvimine sujuvaks ja meeldivaks. Üksikute toodete kirjelduste all hoidmine lühikese ja sisukana aitab samuti hoida mobiilikasutaja tähelepanu, ilma et peaks lõputult kerima.
Nutika navigeerimise korral on oluline, et menüüd oleksid mobiilis „kokkupakitavad” ja selgelt nähtavad, et otsinguvõimalus oleks lihtsalt kättesaadav, ning et nuppude suurus vastaks ekraanile – ja seeläbi ka mobiilikasutajate ootustele. Ütleme, et sul on rõivapood, kus pakud mitut brändi. Kui kõik kategooriad on lihtsasti kättesaadavad ja toodete filtreerimine selge, saavad kasutajad kiiresti oma lemmiktooted välja sõeluda, ilma liigse vaevata.
SEO ja mobiilisõbralikkus
Google’i algoritmid on juba mitu aastat eelistanud mobiilisõbralikke lehti, seega on kvaliteetne veebiarendus ja SEO optimeerimine igasuguse tarkvaraarenduse lahutamatu osa.
Otsingutulemustes kõrgel kohal püsimiseks on oluline, et leht mitte ainult ei näeks mobiilis hea välja, vaid laeks kiiresti ja pakuks kasutajatele positiivset kogemust. Kujuta ette, et otsid näiteks uut spordivarustust ja leiad oma otsingust kaks poodi. Kui üks neist laeb aeglaselt ja on raskesti navigeeritav, lähed tõenäoliselt teise juurde, isegi kui see on otsingutulemustes madalamal. Google hindab just neid aspekte – laadimiskiirust ja kasutusmugavust.
Kokkuvõtteks
Mobiilisõbralik e-pood ei ole enam lihtsalt mugavus – see on hädavajalik, kui soovid e-kaubanduses edukas olla ja pakkuda oma klientidele sujuvat, kiiret ja turvalist ostukogemust. Pole vahet, kas oled alles alustamas e-poe loomist või uuendad olemasolevat veebilehte, su kliendid peavad saama poes mugavalt navigeerida ja vaevata ostu sooritada. Optimeeritud ja hästi disainitud mobiilne veebileht on suur samm müügi suurendamise ja konkurentidest eristumise poole.