Müügimahud suurenevad? Order fulfillment teenus säästab e-poe pidaja aega

Kui e-poe tellimuste arv läheb suureks, on hea mõte kasutada tellimuste täitmise ehk order fulfillment teenust.Foto: Pakipoint

Hea e-pood on kliendi jaoks arusaadav ja mugav. Mida suuremaks kasvab aga müügimaht, seda rohkem tekib murekohti, mida lahendada. Näiteks see, kuidas võimalikult efektiivselt kaupa ja tellimusi hallata. 

“Kui e-pood saadab kaks pakki päevas, siis suure tõenäosusega saadab ta oma pakke ise. Samas igapäevaselt 5-6 paki saatmine võib muutuda üsna tülikaks ning siis hakatakse juba vaatama, kuidas tarnet mugavamalt ja kiiremalt pakkuda,” räägib Pakipoint OÜ esindaja Alar Ehandi. “Hea variant on kasutada näiteks order fulfillment ehk tellimuse täitmise teenust.”

Venipaki müügidirektori Martten Kaldvee sõnul on order fulfillment teenus personaalne lahendus, mille puhul “üks teenus kõigile” pakkuda ei saa. “Tegemist on rätsepalahendusega,” sõnab ta. 

Aga mis teenus see täpsemalt on ning kui suured e-poed seda vajavad?

Keskmised e-poed vajavad laopindu

Ehandi sõnul võib Eestis tegutsevad e-poed jaotada kolme gruppi: väikesed (kuni 100 tellimust kuus), keskmised (100–1000 tellimust kuus) ning suured (üle 500 tellimuse kuus). “Kauba hoiustamise lahendust vajavad enamasti keskmise suurusega e-poed. Väikestel pole mõtet teenust osta ning suurtel võib olla majanduslikult mõttekas võtta oma pind,” räägib ta. 

Pakipointi klientidest moodustavadki enamiku just keskmise suurusega e-poed, kes saadavad 200–600 tellimust kuus. 

Order fulfillment teenus koosneb kolmest osast: 

  1. Tehnilised liidestused ehk andmete liitmine. See on kogu tehniline pool kullerfirma ja e-poe vahel (lao olemasolu korral hõlmab ka ladu). See tekitab automaatselt pakikaardid, mille abil saab jälgida paki teekonda ning registreerida tagastusi. 
  2. Füüsiline ladu. Hõlmab kõike laoga seonduvat, alates selle pidamisest kuni tellimuste komplekteerimiseni välja. 
  3. Kullerteenus. E-pood saab valida, kas teeb pakkide saatmiseks ise kullerfirmadega lepingud või kasutab teenust, kus on kullerpartnerid juba olemas. Üldjuhul on order fulfillment teenust pakkuvatel ettevõtetel kullerfirmadega ka paremad kokkulepped.

Kui klient valib kõik eelnimetatud teenused, siis on kogu müügiprotsess automatiseeritud. Kui klient on e-poes ostu sooritanud, siis teenuse pakkuja (näiteks Pakipoint) komplekteerib tellimuse ning saadab selle läbi kullerfirma kliendile. 

Lai teenuste valik 

Ka rahvusvaheline kullerfirma Venipak pakub order fulfillment teenust. 

Venipaki müügidirektor Martten Kaldvee räägib, et enamik selle teenuse kasutajatest on neil e-kaubandusega tegelevad ettevõtted. “Eriti palju on ilu- ja tervisevaldkonna, jalatsi- ja rõivatööstuse, elektroonika ning suuremahuliste ühekordsete tarbekaupade valdkonna e-poode,” lisab ta. 

Kaldvee märgib, et Venipaki teenus on väga ulatuslik: klientidele pakutakse laoteenuse täislahendust, alates kauba vastuvõtmisest kuni tagastuse halduseni välja.

Ehandi märgib, et eriti kasulik on order fulfillment teenus sellistele e-poodidele, kes tarnivad pakke ka rahvusvaheliselt. Näiteks Pakipoint leiab igale pakile parima tarneviisi üheksa kullerfirma seast. “Iga riigi jaoks võib olla parim kullerfirma erinev. Näiteks Soome tavatsetakse saata pakke Smartpostiga, aga väikseid pakke on meie kaudu hoopis soodsam saata Matkahuoltoga.”

Pakipointi ladu. Enim kasutavad order fulfillment teenust keskmise suurusega e-poed.Foto: Pakipoint

Nii Pakipoint kui Venipak teevad koostööd erinevate kullerfirmadega. Venipaki esindaja Kaldvee möönab, et laoteenuse puhul on kvaliteet ja paindlikkus äärmiselt olulised. “Me panustame personaalsele suhtlusele, pakkudes suhtlusvõimalust meie pikendatud tööaegadel. Venipaki eesmärk on aidata kasvatada klientide äri ning pakkuda parimat võimalikku kvaliteeti,” räägib ta.

Iga e-pood on erinev

Nii Ehandi kui Kaldvee on ühel meelel, et nii palju kui on e-kauplejaid, on ka erinevaid lahendusi. “Iga klient vajab vastavat rätsepalahendust. Seetõttu on meie valikus erinevad paketid, mis sõltuvad tellimuste mahust,” räägib Kaldvee.

“Erinevate fikseeritud hinnaga pakettide läbi tagatakse klientidele lihtne ja arusaadav kulumudel. Kui tellimuste maht ületab 160 tellimust kuus, hakkame kliendile koostama juba personaalset lahendust,” märgib ta. 

Pakipoint pakub oma klientidele kahte teenusepaketti – üks neist on koos laopinnaga ning teine mitte. “Ilma laoteenusteta pakett sobib neile, kel oma ladu on olemas. Kui tuleb tellimus, siis meie pluginad aitavad “mõelda”, kuidas on pakki kõige mõttekam saata. 200-grammise ja 2-kilose paki tarneviisid on erinevad,” räägib Ehandi. Teine pakett sisaldab kõike eelnimetatut, kuid lisandub ka laopind, kus e-poe kaupu hoiustada. “Meie ladu komplekteerib tooted, paneb neile pakikaardid ning edastab kullerile,” sõnab Ehandi. 

Tänu liidestele liigub info mugavalt e-poe ja nende tarkvara vahel ning kogu protsess on automatiseeritud. “Kui e-poes on klient valinud, et pakk läheb Antsla Omniva pakiautomaati, siis seda meie pluginad ei muuda. Kui see aga läheb Rootsi, siis aitavad need efektiivselt parima tarneviisi välja genereerida.” 

Lihtne tagastuste haldus

E-kaubanduse puhul ei saa üle ega ümber pakkide tagastuse teemast. Order fulfillment teenus kergendab kaupmehe tagastustega seotud töökoormust. 

“Me töötleme tagastustega seotud tellimusi vastavalt meie kliendi standarditele, pildistame kaupa ja teavitame klienti selle seisukorrast ning säilitame statistikat ja aruandeid vastavalt kliendi nõutud vormidele konkreetse aruandluse jaoks,” räägib Kaldvee. “Püüame pakkuda võimalikult paindlikku ja kiiret lahendust tagastuste ja sellega seotud nõuete haldamisel.”

Ka Pakipoint võtab tagastusega seonduva “koormuse” endale, kui klient on kaupade saatmisel kasutanud nende koostööpartneriks olevat kullerfirmat. Mõlema ettevõtte esindajad märgivad, et paki tagastuse käsitlemise kogemus on oluliselt efektiivsem ja kiirem, kui e-kaupleja ei pea sellega ise tegelema. 

Fulfillment teenus võimaldab loobuda ressursinõudlikest lahendustest ja osta teenus sisse. See lihtsustab ja kiirendab kauba saatmisega seotud tegevusi,” lisab Maksekeskuse müügi- ja turundusjuht Kuldar Kullasepp. 

Kokkuvõtteks võib öelda, et order fulfillment teenus on vajalik igale e-poe pidajale, kes tunneb, et pakkide haldamine käib üle jõu ning kvaliteetsemaks ja pakkide kiiremaks tarneks on vaja lisaväge.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Kord nädalas

Telli siit e-kaubanduse uudiskiri!

E-kaubanduse nädala olulisemate uudiste ja põnevamate lugude uudiskiri!