INTERVJUU Paysera Leedu tegevjuht Marijus Plančiūnas selgitab, kuidas AI aitab keerukatest IT-lahendustest paremini aru saada

UAB Paysera LT tegevjuht Marijus Plančiūnase sõnul on fintech-sektori IT-lahendused keerulised seetõttu, et seal on äärmiselt oluline tugev turvalisus, regulatiivsete nõuete täitmine ja mitmekesiste finantsoperatsioonide käsitsemine.Foto: Paysera

Kaasaegne elu on läbi põimunud tehnoloogiast ja IT-lahendused muutunud meie igapäevaelu lahutamatuks osaks. Kahjuks on need samad lahendused teinekord närviajavalt keerulised. UAB Paysera LT tegevjuht Marijus Plančiūnas selgitab, kuidas keerukaid lahendusi lihtsamaks muuta. 

IT-lahendused kipuvad olema üldiselt keerulised. Millised on teie nõuanded neile, kes soovivad neid lihtsamaks muuta?

IT-lahenduste lihtsustamine algab lõppkasutaja vaatenurga mõistmisest. Kasutajakogemusele keskendudes tagab Paysera, et keerulised finantsprotsessid muudetakse kasutajasõbralikeks liidesteks. See hõlmab pidevat tagasiside vahetamist meie klientidega ning interaktiivset arendust, mis eelistab kasutusmugavust, ohverdamata sealjuures turvalisust või funktsionaalsust.

Miks on IT-lahendused üldse keerulised ja milliseid lahendusi tasub teie valdkonnas kaaluda?

Fintech-sektori IT-lahendused on keerulised seetõttu, et seal on äärmiselt oluline tugev turvalisus, regulatiivsete nõuete täitmine ja mitmekesiste finantsoperatsioonide käsitsemine. 

Payseras läheneme sellele keerukusele, võttes kasutusele Monolyths Core Apps mikroteenuste arhitektuuri, koos heade DevOps tavade kasutamisega. See võimaldab meil arendada, testida ja käivitada turvalisi, nõuetele vastavaid funktsioone, mis vastavad meie klientide erinevatele vajadustele.

Aga on selline lahenduste lihtsustamine kerge töö? 

Nende lahenduste lihtsustamine on pidev protsess, mis hõlmab kasutajaliidese lihtsustamist ja kasutajateekonna sujuvamaks muutmist. Kuigi see on keeruline finantsteenuste keeruka olemuse tõttu, investeerib Paysera arenenud tehnoloogiatesse nagu AI, et automatiseerida ja täiustada protsesse, muutes keerulised lahendused e-kaubanduse ettevõtetele kättesaadavamaks.

Väga olulisel kohal on ka dokumentatsioon ja tugiteenused. Kuidas muuta need selliselt kättesaadavaks, et inimesed neid tegelikult loeksid või saaksid neist tegelikult abi?

Dokumentatsiooni ja tugiteenuste puhul on olulised kättesaadavus ja selgus. Payseras pakume kokkuvõtliku, kergesti mõistetavat dokumentatsiooni ja kasutame interaktiivseid õpetusi, mis kaasavad kasutajaid. 

Meie tugiteenused on sujuvamaks muudetud kasutades AI juturoboteid. See täiendab inimteadmisi ja tagab, et abi on mitte ainult kättesaadav, vaid ka tõhus ja kiire.

Olete öelnud, et “kui arendatakse toodet või teenust kliendi jaoks, tuleks kliendile esitada vahendid, mis on vajalikud ülesande täitmiseks või eesmärgi saavutamiseks”. Öelge palun, kuidas sellist toodet ja teenust luua ning millised on vahendid, mida klient vajab?

Selliste toodete ja teenuste arendamiseks alustame kliendi eesmärkide sügavast mõistmisest. Tavaliselt hõlmavad vajalikud tööriistad muretut makseväravat, põhjalikke analüütikavahendeid ja kohandatavaid funktsioone, mis sobivad erinevate ärimudelitega. Payseras tagame, et meie kliendid omavad täpselt seda, mida nad vajavad oma rahaasjade tõhusaks haldamiseks, keskendudes intuitiivsele disainile ja lihtsusele.

Kui automatiseerimine võimaldab testiprotsessi optimeerimist ja sujuvat tarnimist, siis kuidas saate tegelikult IT-lahendusi kliendi jaoks lihtsamaks muuta?

Peale automatiseerimise testimises ja tarnimises, hõlmab IT-lahenduste lihtsustamine kliendi jaoks kasutajakeskse disaini loomist, millega üldistatakse aluseks olevat keerukust. 

Payseras saavutame selle, pakkudes lihtsustatud vaadet, mis annab selge ülevaate nende finantsoperatsioonidest, võimalusega süveneda detailsemale informatsioonile vastavalt vajadusele.

Millele peaksid tarkvaraarendajad keskenduma, et vältida süsteemi arhitektuuris liigset keerukust?

Tarkvaraarendajad peaksid keskenduma modulaarsete, lahti ühendatud süsteemide loomisele, mis võimaldavad lihtsamat hooldust ja uuendusi. Nad peaksid eelistama selget, hästi dokumenteeritud koodi ja omaks võtma disainimustrid, mis on tuntud oma lihtsuse ja skaleeritavuse poolest. 

Payseras julgustame ka regulaarseid koodiülevaateid ja ümberkirjutamist, et vältida keerukuse kuhjumist ajas.

Finantsteenuseid osutab Paysera LT UAB. Enne teenuste kasutamist tutvuge tingimustega Paysera veebilehel https://www.paysera.ee/v2/et-EE/juriidiline ja vajadusel konsulteerige asjatundjaga.

Märksõnad: , ,

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Kord nädalas

Telli siit e-kaubanduse uudiskiri!

E-kaubanduse nädala olulisemate uudiste ja põnevamate lugude uudiskiri!