Sisuloome kasulikkus SEO-le – kuidas kirjutada veebisisu, mis müüb?

2.osa

Kuidas klient sinu ettevõtet Google'is otsida võiks?Foto: Shutterstock

Müügitekst ei ole ilukirjandus. Müügis on potentsiaalse kliendi tähelepanu tõmbamiseks aega vaid mõned sekundid, kui sedagi. Kuidas luua müügitekste, mis lõpevad müügiga? Eelmises blogipostituses juba mõned nipid jagasime, täna lähme teemaga veel rohkem süvitsi.

Kasuta sisuloomes neid märksõnu, mida inimesed päriselt otsivad ja näha tahavad

“Veebilugejatena oleme jällegi kütt-korilased, ainult seekord skaneerime silmapiirilt saagi otsimise asemel lehekülgi teatud sõnu otsides. Kui me neid sõnu näeme, siis klõpsame nendele ja tegutseme.” – Gerry McGovern

Kujuta ette, et tahad lennata Bangkokki puhkusele ja otsid odavat lendu. Mida sa otsid: “taskukohast lendu”, “madalaid lennuhindu” või “odavat lendu” Bangkokki?

Keegi ei otsi “taskukohaseid” lende!

Google’i Keyword Tool näitab, et inimesed otsivad “odavat” ja odavaid lende. Google Suggestion on siin taas üks suurepärane tööriist, mille võiksid lisada oma kogusse.

google suggestions
Milliste märksõnadega võiks klient sinuni jõuda?Foto: kuvatõmmis Google’i otsingust

Märksõnade otsingutulemused näitavad, et “odav” on palju populaarsem otsingusõna kui “madal lennuhind” või “taskukohane”.

Enamasti otsivad inimesed “odavaid” lende.

Hooldussõnad on sõnad, mida inimesed otsivad. Sageli meeldib meile, et me näiks paremana, kui me tegelikult oleme. Me proovime ilustada seda, mida teeme. Me proovime kõlada teaduslikult, peenelt või eriliselt. Kuid su veebi külastaja otsib tuttavaid sõnu ja õigeid märksõnu, mida ta näha tahab, sest nad on lõhnajälgede rajal, mis ütleb talle, et ta on õiges kohas.

Kirjuta laiskadele inimestele

Just nagu laisk panter otsib lihtsat saaki õhtusöögiks, ei taha su veebikülastaja teha palju tööd, et lugeda sinu teksti.

Tee tekst lihtsasti loetavaks:

  • Kasuta lühikesi lõike – maksimaalselt neli lauset.
  • Kasuta lühikesi lauseid – keskmiselt kaksteist sõna.
  • Jäta mittevajalikud sõnad välja.
  • Väldi žargooni ja sõnamulinat.
  • Väldi umbisikulist kõneviisi.
  • Väldi mittevajalikku kordamist.
  • Adresseeri oma veebikülastajaid – kasuta sõna “sina”.
  • Lühenda oma teksti.
Kui lühike peaks tekst olema?

Steve Krug soovitab vabaneda pooltest sõnadest leheküljel ning vabaneda ülejäänud poolest, mis jäi alles, eriti kui leht keskendub kiirusele ja müügile.

See võib olla liiga keeruline eesmärk ja tunduda veidi ülepingutatud, kuid tee proovi. Sea endale väljakutse ja muuda oma tekst nii lühikeseks kui võimalik. Alati pole see muidugi vajalik. Tõsiasi, et juurde saab lisada alati, kehtib ka siin.

Eelda, et inimesed saabuvad su kodulehele igast kandist ja maabuvad täiesti suvalisel sisulehel

Raamatu lugemist alustatakse tavaliselt algusest, esimesest peatükist, sealt edasi teisest peatükist kolmandani, neljandani jne. Kujuta aga ette, et inimesed võtavad raamatu kätte ja alustavad lugemist suvalisest kohast.

Võimalik, et viimase peatüki algusest, võib-olla kolmanda peatüki keskelt või esimese peatüki viimasest leheküljest.

Selline näeb välja internet. Enamik veebi külastajad ei alusta lugemist sinu kodulehelt ja nad võivad saabuda ükskõik millisele veebilehele sinu saidil.

Kuidas luua sisu, mis müüb?

  • Veebiteksti kirjutamine ei ole lihtne. Lihtsa ja kasuliku veebiteksti kirjutamine on raske.
  • Ära kohtle oma veebikülastajaid kui akadeemikuid, kes naudivad väljakutsuva ja keerulise teksti lugemist.
  • Ära kohtle oma veebikülastajaid kui advokaate, kes keskenduvad väikeses trükis tekstile.
  • Ära ole sõnarohke. Ära näita välja oma suurt sõnavara.
  • Muuda tekst nii lihtsaks kui võimalik.
  • Ära proovi olla kõik igaühe jaoks. Tea, kes sa oled ja mida sa teed.
  • Kui su positsioneerimine on selge, on palju lihtsam veebis välja paista ja olla leitav.
  • Tekst olgu veenev.
  • Ole selge, täpne ja julge.

Allikas: Veebihai

Kui sa ei tea, kuhu inimesed sinu kodulehel saabuvad, siis mine Google Analytics >> Site Content >> Landing Pages.

Sealt näed täpselt, kui palju veebikülastajaid on maabunud erinevatel lehtedel ja kui palju nad seal aega on veetnud (bounce rate), kuhu klikkavad ja kuidas nad lehelt lõpuks lahkuvad. See on väga oluline info.

Mida tähendab, et iga veebileht võib olla sisenemise lehekülg?

Iga lehekülge peaks olema lihtne skaneerida.

Iga lehekülg peaks tegema inimesele selgeks, kus ta on; mis veebisaidiga on tegu.

Igal leheküljel peaks olema tegevusele kutsuv nupp või tegevus (call to action, CTA), mis ütleks inimesele, kuhu järgmisena minna või mida teha:

  • lugeda järgmist blogipostitust,
  • ühineda sinu uudiskirjadega,
  • vaadata toote detailset kirjeldust või hinnanguid,
  • küsida hinnapäringut,
  • lisada toode ostukorvi.

Ära tugine oma navigeerimisribale, et öelda inimesele, mida teha järgmisena. Lisa nupp või link, et juhtida teda tegema järgmist sammu. Ja nii igal leheküljel.

Muuda jahimeestele sinu leidmine lihtsaks

Potentsiaalsed kliendid jahivad informatsiooni või tooteid.

Ahvatle potentsiaalseid kliente oma veebisaidile, pakkudes kasulikku informatsiooni.

Põhimõtteliselt käib SEO (otsingumootori optimeerimise) jaoks kirjutamine nii:

  1. Vasta küsimustele, mida potentsiaalsed kliendid küsivad.
  2. Aruta ühte põhiteemat igal leheküljel.
  3. Lisa lingid asjakohastele lehekülgedele oma veebisaidil või teistele veebisaitidele.
  4. Kasuta fraase ja sõnu, mida su potentsiaalsed kliendid otsivad.

Soovitus: ole abistav!

Ole visuaalselt muljetavaldav

Veebi koopia ja veebidisain peaksid koos töötama.

Sa ei saa kirjutada oma sõnu, panna kokku oma lauseid ega luua oma loetelupunkte, mõtlemata selle peale, kuidas näeb välja su veebileht. Sinu kodulehe visuaalselt ahvatlev välimus mõjutab nii sinu teksti loetavust kui ka seda, kas sinu saidil viibijad mõistavad kibekärmelt, millega sa tegeled.

Kuidas parandada oma veebiteksti visuaalset välimust?
  • Asenda tekstid piltide või videotega.
  • Võta arvesse eri kirjatüüpide suurust – mõtle selle peale, et inimesed märkavad alati suuremat teksti esimesena.
  • Rõhuta klientide (või ekspertide) tsitaate, et lisada usaldusväärsust.
  • Mängi tipphetkedega, rasvase kirjaga, CapsLocki või kaldkirjaga.
  • Liigenda pikk pealkiri pealkirjaks ja allpealkirjadeks.
  • Muuda lõigud loetelupunktideks.

Veebihai soovitab: vabane segadusest!

Vähenda müra ja lisa valgeid tühimikke. See mitte ainult ei muuda sinu veebisaiti lihtsamini loetavaks, vaid parandab ka tajutavat usaldust (allikas: Social Triggers).

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Kord nädalas

Telli siit e-kaubanduse uudiskiri!

E-kaubanduse nädala olulisemate uudiste ja põnevamate lugude uudiskiri!