Domeeninime valimine võib tunduda keerulise ülesandena. Eelmises blogipostituses andsime selle lahendamiseks mõned mõtted. Kaheosalise artikli teises osas jagame veel nippe, mis sind domeeninime valimisel aidata võiksid.
Kui pikk peaks olema ideaalne domeeninimi?
Domeeninimi ei tohiks olla liiga pikk. Parimate domeeninimede pikkus jääb tavaliselt 6–14 tähemärgi vahele. Kui saad valida erinevate pikkuste vahel, siis pigem otsusta alati võimalikult lühikese kasuks.
Nagu juba eelmises postituses sai mainitud, võivad kõige lihtsamad ja lühemad nimed olla juba kasutusel, seega soovitame nime valimisel piirduda maksimaalselt 2-3 sõnaga. Isegi kui maailma pikimas domeeninimes on koos laiendiga 253 tähemärki, siis meie soovitame nii pikka nime kindlasti vältida. Esiteks on seda üsna keeruline meelde jätta ja teiseks ka väga tüütu aadressiribale kirjutada, kuna see võtaks lihtsalt mõttetult kaua aega.
Domeeninime pikkusest rääkides võime kokku puutuda ka Milleri seadusega või “Milleri maagilise numbriga”, mille pani kirja Ameerika psühholoog George A. Miller. Selle põhimõte on, et vahetu mälu ja absoluutse otsustusvõime ulatus piirdub umbes seitsme teabega. Seega, rakendades seda seadust domeeninime loomisel, võiks domeeninimi olla täpselt seitse tähemärki pikk.
Kuna tänapäeva kiires maailmas on vaja palju erinevaid asju meelde jätta, aitab hea pikkusega domeeninimi sinu lehte paremini meeles hoida.
Milline on hästi bränditav nimi?
Me kõik teame, et brändimine on pikaajalises edus ülioluline, kuid mis teeb domeeninime bränditavaks? Siin tuleks arvesse võtta palju erinevaid tegureid, kuid neist kõige olulisemad on:
- ainulaadsus – konkurendid ei kasuta sinu veebilehe nimega liiga sarnaseid nimesid;
- lihtne meelde jätta – et nimi hästi meelde jääks, peaks see lisaks ilusale kirjapildile ka väljahääldamisel hästi kõlama;
- mõjub usaldusväärselt – kui näiteks töötad advokaadina, siis on domeeninimi advokaat.ee palju usaldusväärsem kui näiteks www.kõigeparemadvokaat.ee, mis võib jätta veidi kahtlase mulje ning pigem kahandab klientide usaldust.
Milliseid tööriistu nime valimisel kasutada?
Internet on täis häid ja tasuta tööriistu, mis aitavad kaasa hea nime ja brändi loomisele. Toome siin välja parimad lehed, mis võivad sulle kasuks tulla.
Kui sinu poolt valitud sõna on juba liigselt kasutusel, võid proovida asendada mõne sõna sünonüümiga. Näiteks selle asemel et kasutada sõna “arst”, leiab sünonüümisõnastikust selle sünonüümiks “doktor”, “meedik” või “tohter”. Samas ära vali kunagi vähe kasutusel olevaid sõnu, sest need ei aitaks sinu saiti hõlpsalt leida.
Lisaks paljudele välismaistele veebilehtedele, nagu näiteks Namemesh või Domain Wheel, mis aitavad luua ilusa ingliskeelse domeeninime, milles on sinu poolt sisestatud sõna, on meil olemas ka Eesti enda nutikas vaba domeeni otsija ja nimetööriist, mis aitab leida parima nime just eesti keeles! Sellist tööriista on äärmiselt lihtne kasutada: sisesta valitud nimi või märksõna ning leht soovitab sulle lisasõnu või teistsuguseid domeenilaiendeid, mille peale sa ise võib-olla poleks tulnud.
Google on välja töötanud tööriista, mis aitab sul leida sõnad, mida inimesed üle maailma kõige rohkem otsivad. Saad panna otsingusse enda poolt valitud sõna ja valida ka riigi ning tulemustest näed, millises piirkonnas vastavat sõna kõige rohkem on otsitud. Lisaks pakub see otsing välja ka teisi sõnu või lauseid, mida inimesed koos sinu poolt sisestatud märksõnaga otsivad.
Aga kui domeeninimi pole vaba ega ka kasutusel?
Kui sinu valitud domeeninime ei kasutata ehk valitud aadressi sisestamisel ei ole näha ühtegi veebisaiti või see sisaldab ainult reklaame, siis on väga tõenäoline, et selle praegune omanik ostis selle lihtsalt edasimüümiseks.
Saad kasutada veebisaiti who.is, et näha, kes on selle omanik ja sealtsamast saad ka tema e-posti aadressi. Kirjuta omanikule e-kiri ja küsi, kas ta on nõus seda domeeni sulle müüma. Iga kord ei pruugi selline kiri vastust saada või siis küsitakse domeeni eest liiga kõrget hinda (tavaliselt algavad hinnad 200–300 eurost, kuid mõningate saitide eest küsitakse isegi tuhandeid eurosid), kuid hea õnne korral võid saada selle domeeninime uueks omanikuks.
Ostmisel ole ettevaatlik
Ole ettevaatlik olemasoleva domeeninime ostmisel, kuna see võib uue ostmisest pisut erineda. Esiteks – see pole uus, mis tähendab, et sellel on juba oma ajalugu. Teiseks – ei saa kunagi olla täiesti kindel, milline selle saidi ajalugu tegelikult on. Positiivne külg võib olla see, et domeeni ajalugu annab su veebisaidile Google’is hoopis tõuke: kuna Google juba teab seda domeeni, ei alusta sa nullist. Kui aga selle domeeninime all on avalikustatud piiratud või keelatud sisu (pornograafia, hasartmängud, rämpsposti levitamine), siis võib see olla Google’is täielikult keelatud.
Domeeni ostmine tuntud veebisaitide turgudelt, näiteks Flippa, tagab teatud turvalisuse, kuna iga domeen on valideeritud vähemalt kõige elementaarsemal viisil. Kindluse mõttes peaksid seda siiski ka ise kontrollima.
Esmalt tee käsitsi kontroll, külastades Google’it ja otsides sealt: www.sinulehenimi.ee (sisesta enda soovitud lehe nimi). See annab sulle teada, kas Google’il on sellest domeenist indekseeritud lehti. Kui leiad mõned tulemused, on see heaks märgiks – see tähendab, et domeen pole keelatud. Kui sa ei saa ühtegi tulemust, siis võib lehel mõni keeld peal olla ning see on pigem häirekellaks.
Kontrollida saad domeeninime ka sellise tööriista kaudu nagu bannedcheck.com. Tegemist pole küll lollikindla asjaga, kuid see on siiski lisaabi.
Osta ka domeeninime levinud õigekirjavead
Kirjavead aadressi sisestamisel on üsna sagedased ja just seepärast on kõik suuremad veebisaidid endale ostnud ka kõige levinumate õigekirjavigadega domeeninimed. Muidugi suurendab see sinu iga-aastast veebisaidi arvet, kuid näiteks Facebook on otsustanud osta nii facbook.com kui ka facebook.org ja faceook.com, et tagada, et isegi kirjavigade korral jõuaksid külastajad õigele lehele.
Uue domeeninime leidmine pole keeruline, kuid jälgite eeltoodud soovitusi. On täiesti loomulik, kui kulutad domeeninime leidmiseks tunde või isegi päevi, sest on vaja leida nimi, mida saaksid kasutada aastaid ning mis jääks saidi külastajatele kõrvu kõlama ka pärast saidi külastust.
Kui soovid domeeninime valimisel nõu, siis Veebihai on valmis leidma vastused kõikidele küsimustele.