Kuidas valmistuda kampaaniaks? Konkreetsed nõuanded kaupmehele

Igal e-poel on oma sihtgrupp, millega kaupmees loodetavasti pidevalt tööd teeb.Foto: Shutterstock

Müügikampaaniad nagu E-smaspäev või Must Reede võivad e-poodide tehingumahu mitmekordistada. Maksekeskuse kogemus näitab, et harvad ei ole juhud, kui e-poes kasvavad E-smaspäeval tavapäevaga võrreldes tehingumahud neli kuni viis korda.

Selline kasv on kindlasti meeltmööda, kuid võib kaasa tuua ka probleeme, millel halvemal juhul kaugeleulatuvad tagajärjed. Eriti kui kiiret kasvu ei suudeta teenindada. Mida teha, et kampaaniateks päriselt ka valmis olla?

Kaup olgu olemas

Üks olulisemaid asju, mida kampaaniaks valmistumisel arvestada, on laohaldus. Kaupmehena pead tagama, et oleks piisavalt varusid kampaania ajal tekkinud nõudluse rahuldamiseks. Kui kaup saab otsa või selle väljastamine viibib, siis võib see kahjustada e-poe mainet.

Seepärast analüüsi varasemaid müügiandmeid, nii saad prognoosida kampaaniaaegset nõudlust. Laovarud tuleks aga aegsasti viia vastavusse eeldatava nõudlusega. Kui e-poes on müügil erinevate tarnijate kaubad, siis võib kaaluda ka alternatiivsete tarnijate kaasamist tagamaks piisav varu.

Selge sõnum

Mida lihtsam on kampaania pakkumine, seda suurema tõenäosusega saadab seda edu. Näiteks pakkumine “kogu kaup -25%” on oluliselt mõistetavam kui “valik tooteid -50%”. Kui kogu kaubavalikut pole võimalik sama allahindlusega pakkuda, siis tasuks pakkumine teha näiteks konkreetsele kategooriale. 

Ostjatena me ju teame pettumust, kui e-poes ringi jalutades tuleb tikutulega taga otsida avalehel suurelt lubatud “valik tooteid -50%”. Pettumus võib olla nii suur, et järgmiste kampaaniatega enam tähelepanu püüda ei õnnestu.

Klienditoe valmisolek

Kasvav hulk e-poe külastusi tähendab ka kasvavat koormust klienditeenindusele. Üha suurem hulk inimesi soovib vestlusakna kaudu küsida kaupmehelt küsimusi ja kliendi ootus on, et ta saab kiired ja täpsed vastused. Kui vestlusakent ei ole, siis peab olema valmis vastama e-mailidele või telefonikõnedele. E-smaspäev on aga vaid üks päev kestev kampaania, mistõttu klienditoe kohese kättesaadavuse puudumine vähendab oluliselt eduka müügi potentsiaali.

Seepärast tuleb kaupmehel läbi mõelda, kuidas kasvavale nõudlusele vastata. Lisa e-poele vestlusaken, kui seda veel ei ole. Alustuseks sobib kasvõi Facebook Messenger väga hästi.

Samuti ei ole sugugi hea teatada, et seoses kampaaniaga on klienditeeninduse koormus kasvanud ja vastamine võtab rohkem aega. Selle lausega ütleb kaupmees ise, et ei saa oma tööga hakkama. Vajadusel kaasa klienditoesse kampaaniaperioodiks rohkem inimesi.

Klienditoe inimesed peaksid väga täpselt olema informeeritud kampaania tingimustest ning oskama operatiivselt vastata ka näiteks tarneaegu puudutavatele küsimustele.

Maksevõimaluste paindlikkus

Valdavalt on Eesti e-poodides makseviisidega hästi. Tasuda saab pangamaksetega, tihti ka kaardimaksetega. Kallima kauba pakkujad võiksid aga kampaania ajal välja tuua võimaluse tasuda kaupade eest osade kaupa. Seda võimaldavad traditsiooniline järelmaks ja nn osta kohe, maksa hiljem lahendused. Kuna e-poodi jõuab kampaania ajal suur hulk kliente, kelle hulgas on ka neid, kes soetavad kaupa just seepärast, et see on tänu allahindlusele kättesaadavamaks saanud, siis maksa hiljem võimaluste pakkumine võib seda segmenti veelgi enam aktiveerida.

Paindlike maksevõimaluste väljatoomine on väga oluline ja seda juba ostuprotsessi algetapis. Teavita osade kaupa maksmise võimalusest e-poe avalehel või kampaanialehel.

Kohaletoimetamine ja lubadused

Kuigi tasuta kohaletoimetamine on saamas teatud tingimustel juba normiks, siis kampaania ajal on selle pakkumine sisuliselt kohustuslik. Kuid see pole ainus, millele tarnete osas mõelda.

Väiksemad e-poed saadavad klientidele kaupa tihti pakke ise pakiautomaati viies. Kasvavate mahtude korral on see aga ebamugav. Seepärast tasuks uurida tarnepartnerilt, mis tingimustel on kuller valmis kaubale järgi tulema, et seda siis korraga üle anda. See võib vähendada oluliselt töötajate koormust, mida saaks rakendada mujal.

Äärmiselt oluline on anda klientidele edasi täpset infot kauba kättesaadavuse osas. Normiks on saanud kauba kättesaamine 2-3 päeva jooksul. Kui suudad pakkuda kiiremat tarnet, suurepärane! Kuid ära anna lubadusi, mida ei suuda pidada. Tarneaegade lubamine on otseselt ootuste juhtimine ja seda õigesti tehes on võimalik oluliselt tõsta kliendi rahulolu. Tarnides kauba kliendile kahe päevaga olukorras, kus tarneajaks oli lubatud kolm-neli päeva, üllatad klienti meeldivalt. Kui aga lubasid tarnet järgmisel päeval, siis oled klienti alt vedanud. 

Turundus

Igal e-poel on oma sihtgrupp, millega kaupmees loodetavasti pidevalt tööd teeb. Kampaaniad kõnetavad alati ka peamist sihtgruppi. Kuid samas on kampaaniad suurepärane võimalus püüda ka uut sihtgrupi, uut klienti. Seepärast võiks oma turundus- ja reklaamitegevustes mõelda eraldi selle peale, keda kampaania raames kõnetada ja tabada püütakse.

Sotsiaalmeedia reklaamides loo uusi sihtgruppe. Tavameediat kasutades uuri võimalusi uute kanalite kaasamiseks.

E-poe töökindlus

E-poe tehniline korrashoid on pidev protsess, kuid eriti enne suuremat kampaaniat tasuks veenduda, et kõik on töökorras. Ära võta vahetult enne kampaania algust ette olulisi uuendusi. Sellega kaasneb alati risk, et midagi ei tööta ootuspäraselt ja kui see juhtub kampaania ajal, siis on kahju suur.

Kokkuvõtteks võib öelda, et e-kaubanduse kampaania ettevalmistamine nõuab hoolikat planeerimist ja teostamist. Kaupmehed peavad arvestama kõigega alates laohaldusest kuni turunduse ja sisemiste protsessideni. Neid praktilisi näpunäiteid järgides saavad algajad e-kaubandusega tegelevad ettevõtted oma kampaaniateks valmistuda ja neid maksimeerida ning uusi kliente meelitada.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Kord nädalas

Telli siit e-kaubanduse uudiskiri!

E-kaubanduse nädala olulisemate uudiste ja põnevamate lugude uudiskiri!